آشنایی با سینک‌ کامپوزیت گرانیتی

امروزه، سنگ‌های گرانیتی به سبب داشتن زیبایی و استحکام مناسب در صنایع مختلف مصارف متفاوتی دارند، از جمله در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون و … البته این سنگ‌های شکیل و چشم‌نواز در ساخت بخش‌های مختلف ساختمان به کار برده میشوند . یکی از مصارف سنگ گرانیتی استفاده به عنوان سنگ سینک ظرفشویی میباشد زیرا هم دوام بالایی دارد و هم به زیبایی و دیزاین آشپزخانه می‌افزاید. به همین سبب قصد داریم در این مقاله درباره‌ی جنبه‌های مختلف استفاده از سنگ‌های گرانیتی در ساخت سینک‌های آشپزخانه مطالبی را برای شما کابران عزیز عنوان کنیم.

ساختار سینک‌های گرانیتی یا کامپوزیتی

یک سینک‌ گرانیتی از ترکیب خاک گرانیت با رزین آکرلیک ساخته میشود. بیشتر تولیدکنندگان سینک‌های کامپوزیتی حدود 80 درصد گرانیت و 20 درصد رزین آکرلیک در ترکیب آنها استفاده میکنند. محصول نهایی تولید شده همان ویژگی‌های خالص گرانیت را دارد اما مقاوم‌تر و ارزان‌تر و البته نگهداری آن راحت‌تر است.

بیشترین ماده‌ای که برای ساخت سینک‌های کامپوزیتی استفاده میشود گرانیت است اگر چه در ساخت سینک‌های کامپوزیتی در برخی موارد و توسط برخی از کارخانجات تولیدی، از کوارتز به جای گرانیت استفاده میشود. اگر چه تمرکز اصلی ما در این مقاله بر سینک‌های گرانیتی است اما بطور کلی مطالبی درباره‌ی سینک‌های ساخته شده از کوارتز نیز برای خوانندگان عزیز بیان خواهیم کرد.

ویژگی‌های ظاهری سینک‌های کامپوزیت گرانیتی

بر خلاف ظاهری که گرانیت طبیعی دارد، سینک‌های کامپوزیت دارای ترکیب رنگ بسیار یکنواختی هستند، گرچه همچنان جذابیت گرانیت طبیعی را حفظ کرده‌اند. سینک‌های کامپوزیتی گرانیتی ظاهری بسیار زیبا دارند که با بیشتر دیزاین‌ها و چیدمان‌های داخلی هماهنگی و تناسب دارند. بیشتر سینک‌های گرانیتی دارای ترکیب رنگ‌هایی متشکل از چندین رنگ متناسب با هم هستند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که از آنجایی که کارخانجات تولیدی سینک‌های کامپوزیت گرانیتی توجه زیادی به تناسب رنگ و مدل این سینک‌ها دارند، همواره محدوده‌ی وسیعی از انواع مختلف آن را به بازارهای هدفشان ارائه کرده‌اند.

دوام سینک کامپوزیت گرانیتی

سینک کامپوزیت گرانیتی از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و در برابر خط و خش، ضربه، سایش و … مقاومت بسیار زیادی دارد. پیوندهای محکمی که بین اجزاء تشکیل دهنده‌ی این نوع سینکها وجود دارد باعث شده تا به قدری مقاومت داشته باشند که مانند سنگ‌های معمولی دچار خردگی یا شکستگی نشوند.

سینک‌های گرانیتی مقاومت بالایی در برابر گرما دارند و میتوانند دمای بالایی تا حدود 276 درجه سانتیگراد یا 530 درجه فارنهایت را تحمل کنند. ممکن است بر اثر فشار زیاد یا ضربه‌های شدید ترک‌هایی در این سینک‌های کامپوزیت گرانیتی ایجاد شود که میتوان با استفاده از اپوکسی پر کننده رنگی آنها را تعمیر کرد. اگر چه سینک‌های گرانیتی دوام زیادی دارند اما برای افزایش طول عمر این سینک‌ها و افزایش نگهداری از آنها، میتوان از جنس استیل برای کف این سینک ها استفاده کرد.

نگهداری و تمیز کردن سینک‌های گرانیتی

بر خلاف گرانیت خالص ، کامپوزیت گرانیتی دارای منافذ و فضاهای زیادی نیست به همین دلیل نگهداری و تمیز کردن آن راحت تر است. میتوانید با استفاده از پاک کننده‌های معمولی و پارچه‌های نخی و نرم به راحتی سینک‌ گرانیتی خود را تمیز کنید. توصیه تورینوپلاس این است که برای تمیز کردن این مدل سینکها از برس‌های سیمی و زبر استفاده نکنید.

معمولا بیشتر تولیدکنندگان سینک‌های گرانیتی لوازمی برای نظافت ایمن‌تر و بهتر آنها در اختیار خریداران و مشتریان (مصرف کنندگان) قرار میدهند که بد نیست از آنها استفاده کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که خشک و تمیز نگه داشتن سینک بعد از هر بار مصرف مانع از تجمع جرم‌ها و رسوبات خواهد شد.

دقت داشته باشید که برای نگهداری بهتر سینک‌های گرانیتی و حفظ زیبایی آنها، به ویژه سینک‌هایی که در آنها از گرانیت سیاه و قهوه‌ای استفاده شده است، میتوان از روغن‌های معدنی نیز استفاده کرد.

اگرچه نگهداری از سینک‌های گرانیتی کار سهل و ساده‌ای است، اما ممکن است استفاده از بعضی انواع تمیزکننده‌ها باعث صدمه و آسیب رساندن به سینک بشوند؛ به همین دلیل لازم است مصرف کنندگان عزیز همیشه به دقت دستورالعمل‌ها، راهنما و چگونگی نگهداری و همچنین استفاده از سینک خود را مطالعه کرده تا با رعایت نکات عنوان شده، سبب افزایش طول عمر سینک و مانع از آسیب دیدن آن بشوید.

هزینه‌ی تامین و خرید سینک های کامپوزیت گرانیتی

امروز به دلایل جنب و جوش‌های ناگهانی بازار و قیمت دلار نمیتوان قیمت دقیقی از این محصولا شیک و مجلسی بیان کرد. اما به صورت کلی میتوان گفت که به دلیل ظاهر و کیفیت ساختی که دارند نسبت به سایر سینک‌ها از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. البته میتوان گفت که این مقدار هزینه تقریبا در مقایسه با سینک‌هایی از جنس دیگر مانند چدن یا خاک نسوز، مقرون به صرفه تر است. هزینه‌ی خرید این سینک‌ها به مواردی مانند اندازه، سبک مونتاژ و محل نصب آن بستگی دارد و متغیر است.

سینک گرانیتی آرام و بی‌صدا

یکی از ویژگی‌های وجود ضخامت و تراکم در سینک‌های گرانیتی این است که به کاهش صدای تولید شده در هنگام شسشتو کمک میکند. از آنجایی که این سینک‌ها از نوعی متریال خاص ساخته شده‌اند، دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا هستند. به گونه‌ای که ظاهرا از مواد بسیار لوکس و گران قیمت برای ساخت آنها استفاده شده است، البته با هزینه ای بسیار پایین‌تر.

نصب سینک گرانیتی

نصب سینک‌های گرانیتی بسیار راحت است، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که به سبب وزن سنگین آنها نسبت به سینک‌های استیل لازم است تا فردی مجرب و متخصص این وظیفه را به عهده بگیرد. ممکن است هزینه‌ی اندکی برای نصب این مدل سینک بپردازید اما میتوانید از نتیجه‌ی نصب مناسب و صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

سینک گرانیتی آشپزخانه

سینک گرانیتی بدون شک یکی از زیبا ترین سینک هایی است که تا کنون تولید و روانه ی بازار شده است. این سینک ها به دلیل زیبایی ظاهری خود توانسته اند جایگاه مناسبی در بازار و در میان خریداران سینک پیدا کنند. خرید سینک گرانیتی با توجه به کیفیت بالایی که این محصول دارد انتخابی هوشمندانه به نظر می رسد. اکثر کسانی که تا کنون این سینک ها را خریداری کرده اند از انتخاب خود کاملا خرسند هستند. از ویژگی های این سینک های با کیفیت و شیک می توان به دوام بالای آن ها اشاره کرد. در عین حال عدم نمایش لکه های آب و جای خراش روی سینک از دیگر ویژگی های مطلوبی است که با خرید سینک گرانیتی به دست خواهید آورد. این سینک در رنج گسترده ای از رنگ های خنثی عرضه می شود. اگر دوست دارید که سینک شما کثیفی غذا ها را تا حد زیادی استتار کند، بهترین سینک گرانیتی برای شما، سینکی با رنگ خاکستری تیره، قهوه ای یا مشکی می باشد. حتی اگر ظرف های شما برای مدتی در این رنگ سینک باقی بماند، سینک شما کثیف به نظر نمی رسد و ظاهر آشپزخانه شما همچنان زیبا باقی خواهد ماند. البته در این مقاله به معایب سینک گرانیتی نیز پرداخته خواهد شد.

بهترین سینک گرانیتی جهت خرید

سینک های گرانیتی معمولا به دلیل مزایایی که دارند در لیست افرادی که قصد خرید سینک گرانیتی را دارند قرار می گیرند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به این نوع از سینک ها علاقه دارید و در حال جست و جو برای پیدا کردن بهترین سینک گرانیتی برای خرید هستید، نیاز است تا یک سری نکات را مد نظر قرار دهید. با توجه به فاکتور های زیر شما بهترین نتیجه را از خرید این سبک سینک ها خواهید گرفت.

مقاومت بالا به لکه، تغییر رنگ، خراش و رنده رنده شدن از ویژگی های مهم برای یک سینک گرانیتی است. اگر قرار است سینک شما مقاومت بالایی داشته باشد باید بسیار سخت و بدون منفذ خالی باشد.
تعمیر و نگهداری یک سینک باید آسان باشد. بسیار اهمیت دارد که سینک شما سالم، تمیز و بهداشتی باشد. سینکی که نگهداری و تعمیر آن آسان تر باشد، بسیار آسان تر نیز بهداشتی و سالم باقی می ماند.
زیبایی شناسی بسیار مورد توجه است. سینک شما باید شکیل و زیبا باشد و با دکور آشپزخانه و طراحی آن هماهنگ شود. یکی از دلایل اینکه بهترین سینک گرانیتی را برای خرید انتخاب می کنید، قطعا زیبایی آن است. سازگاری و هماهنگی سینک با آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است.
ترکیب ساخت سینک های گرانیتی را مد نظر قرار دهید. این جمله نشان می دهد که شما به دنبال سینکی هستید که دوام بالاتری داشته باشد. در هنگام خرید سینک گرانیتی سعی کنید به دنبال سینکی باشید که از سخت ترین و بهترین غبار گرانیت ساخته شده باشد.

انواع سینک گرانیتی در بازار

مدل های متنوعی از سینک در بازار موجود می باشد. در این بین سینک استیل جزء قدیمی ترین سینک ها به حساب می آید که سالیان طولانی در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه نیز از این سینک در آشپزخانه ها استفاده می شود. خرید سینک گرانیتی به عنوان مدل نسبتا جدیدی از سینک، در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. سینک های خاک نسوز، چدن، سنگ طبیعی، کوارتز (سنگ چینی)، سطح جامد و سینک مسی نیز از دیگر سینک های مورد استفاده هستند. البته از این سینک ها به دلیل اینکه به سختی در بازار پیدا می شوند و قیمت بالایی دارند بسیار کم استفاده می شود. در حال حاضر بیشتر بازار این محصول به سینک گرانیتی و سینک استیل تعلق دارد. پیدا کردن سینک گرانیتی ارزان با توجه به مواد درجه یکی که در ساخت آن به کار می رود کمی سخت است. اما به دلیل کیفیت بالای این سینک ها، تفاوت اندکی که قیمت آن با سایر سینک ها دارد به چشم خریداران نخواهد آمد. در ادامه به بررسی فرق سینک گرانیتی با استیل و معایب سینک گرانیتی از لحاظ کیفیت و قیمت می پردازیم.

فرق سینک گرانیتی با استیل

با توجه به اینکه امروزه در هنگام خرید سینک برای آشپزخانه در دوراهی انتخاب و خرید سینک گرانیت و سینک استیل قرار خواهید گرفت، بسیار مهم است تا فرق سینک گرانیتی با استیل را بدانید. دانستن یک سری از نکات که در ادامه به آن ها می پردازیم شما را در انتخاب سینک مناسب یاری خواهد داد. دوام، قیمت و سختی سینک بعضی از این نکات هستند.

فرق سینک گرانیتی با استیل در مقاومت

سختی را می توان به عنوان یک فرق سینک گرانیتی با استیل مطرح کرد. سینک های گرانیتی دوام بالایی دارند و بسیار سخت هستند. در عوض سینک استیل سختی بالایی ندارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در طول روز ظرف های زیادی را کثیف کرده و چندین بار شست و شو در طول روز انجام می دهید، خرید سینک گرانیتی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. بعد از هر مهمانی و مراسمی که در خانه برگزار می کنید هم قطعا ظروف زیادی کثیف خواهند شد و نیاز به شست و شو خواهند داشت. در چنین حالتی خرید بهترین سینک گرانیتی بهترین انتخاب شما خواهد بود و با خیال راحت ظرف های کثیف را در سینک قرار دهید.

فرق سینک گرانیتی با استیل در دوام

به عنوان دومین فرق سینک گرانیتی با استیل، می توان دوام را مطرح کرد. سینک های گرانیتی با حرارت و فشار بالایی فرم می گیرند و ساخته می شوند. این نوع ساخت باعث مقاومت آن در مقابل لکه، خش و گرما می شود. البته این بدان معنی نیست که بهترین سینک گرانیتی از هر گونه آسیبی محفوظ است اما دوام بسیار بالایی دارد. اگر چاقو با قدرت روی سینک کشیده شود و یا ماهی تابه داغ روی سطح آن قرار گیرد، می تواند باعث آسیب رسیدن به سینک شما شود. البته این امر جزء معایب سینک گرانیتی به حساب نمی آید. سینک استیل نیز در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. اما این سینک از خراش و لکه محفوظ نخواهد بود. بر روی یک سینک استیل در طول عمر آن احتمالا تعداد زیادی لکه و خط و خش ایجاد خواهد شد. البته تعدادی زیادی از این خش ها اگر کاملا دقت نکنید قابل مشاهده نیستند. سطح درخشان سینک استیل باعث نمایش خطو خش های روی آن می شود. همچنین این سطح درخشان باعث ایجاد لکه های آب روی سطح سینک می شود.

آیا قیمت بالا از معایب سینک گرانیتی است؟

در زمانی که صحبت راجع به معایب سینک گرانیتی می شود، عده ای به قیمت بالای آن اشاره می کنند. همانطور که اشاره شد سختی و دوام سینک های گرانیتی به مراتب بالاتر از سینک های استیل است. این فاکتور ها باعث بالا رفتن عمر مفید سینک های گرانیتی می شوند. قیمت را می توان به عنوان سومین فرق سینک گرانیتی با استیل مطرح کرد اما قطعا نمی توان آن را بعنوان معایب سینک گرانیتی به شمار آورد. با پرداخت هزینه ای بیشتر می توانید صاحب سینکی با دوام و زیبا شوید که سالیان طولانی برای شما کار خواهد کرد. البته فروشگاه هایی وجود دارند که سینک گرانیتی ارزان قیمت تری نسبت به دیگر فروشگاه ها ارائه می کنند. اما همواره در هنگام خرید سینک های گرانیتی باید بدانید که قرار است پول بیشتری نسبت به یک سینک معمولی پرداخت کنید.

قیمت سینک های گرانیتی و سینک های استیل با توجه به طرح و شکل و همچنین سایز سینک می تواند بسیار متنوع باشد. با توجه به نوسانات قیمتی در کشور، نمی توان قیمت دقیقی از سینک ها را ارائه کرد. قیمت سینک ها را به صورت آنلاین و روزانه می توانید از همین سایت مشاهده کنید.

فرق سینک گرانیتی با استیل در تولید صدا

تولید کنندگان سینک استیل برای اینکه قیمت این سینک ها را پایین بیاورند از ورقه های نازکی در ساخت آن استفاده می کنند. این نازکی باعث افزایش صدای آب ریخته شده درون سینک می شود. سینک های گرانیتی بسیار ضخیم هستند و صدای بالا را نمی توان به عنوان یکی از معایب سینک گرانیتی به حساب آورد. این ضخامت صدای ناشی از چکه ی آب را تا حد زیادی می گیرد. البته ضخامت بالا و سنگینی سینک های گرانیتی، خود به عنوان معایب سینک گرانیتی مطرح هستند اما در تولید صدای کم به سینک کمک می کنند.

فرق سینک گرانیتی با استیل در نحوه ی تمیز کردن

در هنگام تمیز کردن سینک استیل کار شما بسیار ساده است. عموما این سینک ها به سادگی و با تمام مواد شوینده تمیز و عین روز اول می شوند. همچنین مواد شوینده آسیبی به سینک استیل نمی رسانند. اما در مورد سینک های گرانیتی اوضاع کمی متفاوت تر است. در اینجا یکی از معایب سینک گرانیتی آشکار می شود. باید بدانید که تمیز کردن سینک گرانیتی با مواد شوینده ی شیمیایی ممکن است به سطح سینک آسیب برساند. بنابراین در شست و شوی سینک های گرانیتی ترجیحا از مواد شوینده ی شیمیایی قوی استفاده نکنید.

خرید سینک گرانیتی ارزان

فروشگاه های اینترنتی به دلیل ویژگی هایی که دارند قادر هستند تا سینک گرانیتی ارزان تری نسبت به فروشگاه های سنتی ارائه دهند. هزینه های مصرف انرژی، اجاره مغازه، هزینه ی خرید ملک و مخارج مربوط به دکوراسیون در شیوه ی اینترنتی خرید و فروش کالا حذف شده اند. فروشنده از این کاهش هزینه در جهت ارائه ی سینک گرانیتی ارزان تر بهره می برد. با این کار فروش خود و قدرت خرید مصرف کننده را بالا تر می برد. اگر به دنبال سینک گرانیتی ارزان قیمت هستید از فروشگاه اینترنتی فروش این محصولات غافل نشوید. البته فروشگاه های اینترنتی مزایای دیگری نیز دارند. برای پیدا کردن مدل های مورد علاقه ی خود از بهترین سینک گرانیتی باید به فروشگاه های زیادی سر بزنید. باید ساعت ها از وقت ارزشمند خود را صرف کنید. در نهایت ممکن است طرح، رنگ یا سایز مد نظر خود را پیدا نکنید. خرید سینک گرانیتی به صورت اینترنتی شما را به دنیای بی پایانی از سینک ها متصل می کند. با چند کلیک ساده می توانید از فروشگاهی به فروشگاه دیگر بروید. مدل های متنوعی از سینک ها را در فروشگاه های اینترنتی خواهید یافت. شما در خرید اینترنتی به مغازه های شهر و استان خود محدود نیستید. می توانید به فروشگاه هایی در سراسر ایرن دسترسی داشته باشید. جدید ترین طراحی های دنیا را مشاهده خواهید کرد. با این حد از تنوع در خرید اینترنتی، قطعا بهترین سینک گرانیتی ارزان قیمت که مد نظرتان باشد پیدا می کنید.

فرق سینک گرانیتی با استیل در نحوه ی نگهداری

همانطور که اشاره شد برای تمیز کردن سینک استیل از بسیاری از مواد شوینده می توان استفاده کرد. اما نگهداری و افزایش طول عمر با تمیز نگه داشتن سینک متفاوت است. بعد از خرید سینک گرانیتی و استیل نیاز است که با یک شیوه ی درست نگهداری ، طول عمر سینک خود را بالا برده و آن را نو و سالم نگه دارید. خوشبختانه روش هایی وجود دارند که بتوانید از سینک استیل خود به خوبی نگهداری کنید. استفاده از یک برس و کشیدن آن بر روی سینک می تواند بسیاری از کثیفی ها را از سینک شما دور کند. بعد از این می توانید سطح سینک خود را با روغن بچه پولیش کنید. همچنین لکه های آب مانده روی سینک استیل هم با سرکه و الکل به خوبی پاک می شوند.

در مورد سینک استیل کار شما کمی سخت تر است. دلیل آن هم این است که از بسیاری از مواد شیمیایی نمی توانید برای نگهداری از سینک گرانیتی خود بهره ببرید. این یکی از معایب سینک گرانیتی است. حتی بهترین سینک گرانیتی هم بعد از تماس با چنین موادی احتمالا دچار آسیب می شود. سینک گرانیتی برای نگهداری نیاز به ظرافت بیشتری دارد. برای مثال سفید کننده ها باعث رفتن رنگ سینک های گرانیتی می شود. فرقی هم نمی کند که سینک گرانیتی ارزان یا گرانی خریده باشید. باید مکررا سینک خود را تمیز کنید تا نیاز به تمیزکاری عمیق سینک نباشد. سینک گرانیتی خود را با دستمال های میکرو فایبر و آب گرم و صابون تمیز کنید. پس از شست و شو نیز کاملا سینک را خشک کنید.

یک دیدگاه برای " آشنایی با سینک‌ کامپوزیت گرانیتی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --