هواگیری شوفاژ در 5 مرحله !

 مرحله اول هواگیری: شوفاژ خود را بررسی کنید

پس از اینکه احساس کردید مشکلی در گرم کردن شوفاژها به وجود آمده است، در ابتدا باید شوفاژخانه و شرایط همه‌ی شوفاژهایی که در ساختمان وجود دارد را بررسی کنید، چرا که گاهی ممکن است مشکل از جای دیگری باشد، مثلا اگر همه‌ی شوفاژهای ساختمان سرد باشند، شوفاژ دچار نشتی شده باشد و یا شوفاژهای طبقات بالا گرم نمی‌شوند ولی طبقه‌های پایین گرم هستند، در اینصورت باید با شرکت‌های تاسیساتی و خدماتی تماس بگیرید تا مشکل گرمایش شما را حل کنند. اگر شوفاژ را روشن کرده‌اید ولی تمام یا بخشی از شوفاژ سرد مانده است و یا فقط چندتا از شوفاژها گرم شده‌اند؛ می‌توانید آستین‌ها را بالا بزنید و هواگیری شوفاژ را انجام دهید.

 

۲. مرحله دوم هواگیری: شوفاژ را خاموش کنید

قبل از اینکه شروع به هواگیری کنید، شوفاژها را خاموش کنید. اگر در طی هواگیری سیستم گرمایشی روشن باشد هوای بیشتری وارد شوفاژ می‌شود. صبر کنید تا گرمای موجود در سیستم از بین برود و بعد از خنک شدن هواگیری شوفاژ را شروع کنید.

 

۳.مرحله سوم هواگیری شوفاژ: تهیه پیچ مخصوص هواگیری

برای هواگیری شوفاژ به یک پیچ احتیاج دارید. پیچ مخصوص هواگیری یک ابزار کوچک و ساده برای باز کردن شیر شوفاژ است، اگر آن را در خانه ندارید از مغازه‌های ابزار فروشی به راحتی تهیه کنید. بررسی کنید تا جای شیر شوفاژ را پیدا کنید. شیر شوفاژ، در یک طرف شوفاژ قرار دارد.

 

۴. مرحله چهارم: شیر خروجی شوفاژ را باز کنید

با استفاده از پیچ مخصوص هواگیری، پیچ گوشتی و یا آچار فرانسه شیر خروجی شوفاژ را به آرامی در خلاف حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا فشار هوا آزاد شود. با این کار صدایی می‌شنوید که خارج شدن هوای رادیاتور را نشان می‌دهد. اگر دیدید آب از شوفاژ خارج می‌شود تعجب نکنید، دستمال خشک را جلوی آن بگیرید و از یک ظرف برای ریخته شدن قطرات آب در آن استفاده کنید.

 

۵. مرحله پنجم هواگیری شوفاژ: شیر را ببندید

زمانی که قطرات آب به جریانی از آب تبدیل می‌شود، متوجه می‌شوید که از هوای داخل شوفاژ خلاص شده‌اید. شیر هواگیری را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا محکم شود.

 

نکته‌های نهایی برای هواگیری شوفاژ:

  • همین کارها را برای همه‌ شوفاژهای خانه انجام دهید حتی اگر شوفاژی درست کار می‌کند. خوب است هواگیری شوفاژ را هرچند وقت انجام دهید تا فشار کلی روی سیستم گرمایشی کم شود.
  • پس از هواگیری شوفاژها، فشار سیستم گرمایشی ساختمان را تنظیم کنید تا گرما به خوبی به شوفاژها برسد. فشار پکیج بر اساس تعداد طبقات ساختمان متفاوت است.
  • اگر شوفاژهای شما را به طور مداوم هوا می‌گیرد، ممکن است مشکل اساسی وجود داشته باشد که باید آن را  پیگیری کنید.
  • بهترین زمان مناسب برای هواگیری شوفاژ قبل از شروع فصل سرد و زمانی است که احتیاجی به شوفاژ ندارید.

یک دیدگاه برای " هواگیری شوفاژ در 5 مرحله ! " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --