نکات و اسرار خانه داری

▪ سس گوجه فرنگی: سیاهی و لکه های ظروف مسی و برنجی را با استفاده از سس گوجه فرنگی برطرف کنید. کمی سس را روی تکه ای پارچه بریزید و آن را روی ظروف تان بکشید. درعرض چند دقیقه سیاهی آن ها برطرف می شود و رنگ براق مسی ظاهر می شود. سپس آن ها را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.

▪ آرد جو دوسر: دست های خیلی کثیف را می توان با آرد جو تمیز کرد. ابتدا کمی آرد جو دوسر را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را به دستان تان بمالید و سپس با آب خوب بشویید.

▪ برنج: برای تمیز کردن داخل گلدان ها یا بطری ها می توانید از برنج استفاده کنید. حدود سه چهارم گلدان را با آب گرم پر کنید و یک قاشق غذاخوری برنج خام به آن اضافه کنید. کف دست تان را روی دهانه گلدان گذاشته چندبار آن را محکم تکان دهید. در انتها گلدان را خالی کرده، سپس آن را با آب بشویید.

▪ چای: اگر باغبانی می کنید بدانید که می توانید ابزار باغبانی زنگ زده را با چای تمیز کنید. مقداری چای سیاه غلیظ دم کنید و بگذارید تا خنک شود. سپس آن را در یک سطل بریزید. ابزار و لوازم زنگ زده را به مدت چندساعت در آن قرار دهید و بعد آن ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید. توجه داشته باشید،حتما برای این کار از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا دستان تان سیاه نشود.

▪ گلیسیرین: با استفاده از گلیسیرین می توانید لکه های خشک شده شمع را پاک کنید. ابتدا تا جایی که امکان دارد، شمع خشک شده را بردارید، سپس یک تکه پنبه آغشته به گلیسیرین را روی آن قسمت بکشید تا کاملا تمیز شود.

▪ سودا (آب گازدار): سینک های استیل را با سودا برق بیندازید. پارچه ای را با سودا خیس کنید و سینک را با آن تمیز کنید، سپس با یک پارچه، آن را خشک کنید.

▪ آب اکسیژنه: یک گوش پاک کن را به آب اکسیژنه آغشته کنید و آن را روی صفحه کلید کامپیوتر بکشید تا تمام شیارهای ریز و منافذ آن تمیز و ضدعفونی شود.

▪ نشاسته ذرت: برای پاک کردن لکه های چرب روی فرش از نشاسته ذرت استفاده کنید.
ابتدا نشاسته ذرت را روی لکه ها بریزید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه باقی بماند و بعد آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

یک دیدگاه برای " نکات و اسرار خانه داری " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --