دستور پخت کوکو رولی

طرز تهیه کوکو رولی

کوکو رولی، کوکویی نرم و لطیف و خوشمزه است که می شود هم به صورت گرم و هم سرد سرو کرد. یک فینگر فود خوشمزه برای مهمانی است.

مواد لازم برای تهیه کوکو رولی :

 تخم مرغ 8 عدد
فلفل دلمه سبز کوچک  نصفی
 فلفل دلمه زرد کوچک  نصفی
 فلفل دلمه قرمز کوچک نصفی
هویج کوچک یک عدد
قارچ 5-6 عدد متوسط
برگ پیازچه مقداری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه کوکو رولی :

زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید و با کمی نمک و فلفل با همزن دستی بزنید. فلفل دلمه ای ها را ریز خرد کنید و در کمی روغن تفت بدهید تا سبک شود. قارچ ها را ریز خرد کنید و جدا تفت بدهید تا آب آن کامل کشیده شود.

قارچ ها و فلفل ها را مخلوط کنید و کمی نمک و فلفل به آن ها اضافه کنید. شعله را خاموش کنید و پیازچه های خرد شده را اضافه کنید. پیازچه نیازی به تفت دادن ندارد. تمام این مواد را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید.

یک تابه نچسب را روی حرارت بگذارید و بدون اینکه روغن بریزید، چون مخلوط تان روغن دارد. وقتی تابه داغ شد مواد را به صورت یک لایه نازک بریزید کمی که خودش را گرفت با کفگیر زیر آن را بلند کنید و آن را آرام رول کنید. از آخر رول دوباره مواد بریزید به صورتی که مواد زیر رولتان برود و شروع به بستن کند.

و دوباره رول کنید تا موادتان تمام شود. حالا زرده را به همین شکل بریزید تا خودش را بگیرد و رولتان را به سمت زرده هول بدهید و کم کم جلو بروید تا زرده ها هم تمام شوند و رولتان کامل شود. رولتان را بگذارید کمی خنک شود و آن را برش بزنید. من یک مقدار موادم زیادتر شد و دوتا تخم مرغ را کامل زدم (یعنی سفیده و زرده را با هم) و آن رول های کوچک را در آوردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --