دستور پخت کوفته ازمیر

طرز تهیه کوفته ازمیر

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده400 گرم پیاز1 عدد نمک فلفلمقدار کافی سیب زمینی2 عدد گوجه فرنگی2 عدد رب گوجه فرنگی3 قاشق غذاخوری اویشینمقدار کافی ارد1 قاشق غذاخوری سیر2 حبه تخم مرغنصف عدد پودر زیره1/2 قاشق چایخوری فلفل سبز تندمقدار کافی روغن مایعمقدار کافی جعفری خرد شده1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه و دستور پخت:
یکی از غذاهای خوشمزه ترکی که هم برای وعده غذایی ناهار با برنج می توان ان را خورد و هم برای وعده غذایی شام همراه با نان خورده می شود کوفته ازمیری است.این غذا شامل کوفته هایی به شکل لوله ای شکل است که روی سیب زمینی های برش خورده و کنار فلفل قرار داده می شود و داخل فر با سس ربی سرخ پخته می شود.

در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه ترکی را که شامل گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل و آویشن و سیر و پودر زیره و پیاز و سیب زمینی و ارد و رب گوجه فرنگی و تخم مرغ و فلفل سبز است را برایتان می نویسم تا ان را در منزل درست کرده و از خوردن این غذای ترکی خوشمزه لذت ببرید.

مرحله اول تهیه کوفته ازمیری:

ابتدا 1 عدد پیاز را شسته و ان را با چاقو پوست کنده و با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک ظرف می ریزیم و اب پیاز را گرفته و دور می ریزیم( حتما اب پیاز گرفته شود تا کوفته ما وا نرود).

مرحله دوم تهیه کوفته ازمیری:

سپس 400 گرم گوشت چرخ کرده را به پیاز رنده شده اضافه می کنیم و با ان مخلوط می کنیم تا کاملابا پیاز قاطی شوند.

مرحله سوم تهیه کوفته ازمیری:

سپس 1/2 تخم مرغ و مقدار کافی نمک و فلفل و آویشن و 1/2 قاشق چایخوری پودر زیره و 1 قاشق غذاخوری آرد و 1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را به مخلوط گوشت و پیاز در مرحله قبل اضافه می کنیم و با ان ورز می دهیم تا مواد ما مزه دار شود.اکنون مایه کوفته آماده است. روی ان را پوشانیده و داخل یخچال نیم ساعت استراحت می دهیم.

مرحله چهارم تهیه کوفته ازمیری:

سپس 2 عدد سیب زمینی را شسته و انها را پوست کنده و به صورت خلالی پهن برش می زنیم . سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و سیب زمینی ها را در روغن کمی سرخ می کنیم و به ان کمی نمک و فلفل می زنیم.

مرحله پنجم تهیه کوفته ازمیری:

سپس کف یک سینی فر را با روغن مایع کمی چرب می کنیم و سیب زمینی های اماده شده در مرحله قبل را کف سینی می چینیم و مابین سیب زمینی ها را فلفل سبز برش خورده قرار می دهیم.سپس بعد از استراحت مایه کوفته را از یخچال بیرون و با دست ان را لوله ای می کنیم و روی سیب زمینی ها می گذاریم.2 عدد گوجه فرنگی را شسته و انها را به صورت شعاعی برش داده و در سینی فر و درجاهایی از ان می چینیم.اکنون سینی غذای ما اماده است و فقط باید در فر باسس مخصوص پخته شود.

مرحله ششم تهیه کوفته ازمیری:

سپس در این مرحله سس غذا را درست می کنیم.برای این منظور داخل یک قابلمه کمی روغن مایع ریخته و 2 حبه سیر را پوست کنده و انها را با سیر خرد کن له می کنیم و داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم .سپس 3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را داخل تابه می رییم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ ان باز شود و پر رنگ شود. در ادامه 2 پیمانه اب داخل قابلمه می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا سس ما خوشرنگ شود و شروع به جوشیدن کند و دراخر نمک و فلفل و اویشن را برای مزه دار شدن به ان اضافه می کنیم.

مرحله هفتم تهیه کوفته ازمیری:

سپس سس غذای تهیه شده در مرحله قبل را روی مواد چیده شده داخل سینی فر می ریزیم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 30 دقیقه می گذاریم تا غذا بپزد و سس ما غلیظ شود و با سس مزه دار شود.

مرحله هشتم تهیه کوفته ازمیری:

سپس وقتی غذاخوشمزه ترکی ما اماده شد ان را از فر بیرون اورده و در ظرف مناسبی ریخته و برای ناهار همراه با برنج یا برای شام همراه با نان و سبزی خوردن و سالاد فصل و … ان را میل می کنیم.نوش جان

امیدوارم از دستورطبخ این غذای ترکی خوشتان امده باشد و ان را برای ایجاد تنوع در لیست غذاهای هفتگی خود درست کنید و ان را در وعده های غذایی خود ان را بگنجانید و میل کنید.

2 دیدگاه برای دستور پخت کوفته ازمیر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --