دستور پخت کتلت گوشت

طرز تهیه کتلت گوشت

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده300 گرم نمک فلفل زردچوبهمقدار کافی پیاز1 عدد سیب زمینی2 عدد روغنمقدار کافی ارد سوخاریمقدار کافی تخم مرغ1 عدد
طرز تهیه و دستور پخت:
از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار برای وعده غذایی شام کتلت است . اما چون باید دانه دانه درست شود و در روغن داغ سرخ شود درست کردن ان کمی زمانبر بوده ونیاز به حوصله فراوان دارد.برخی افراد کتلت را با سیب زمینی پخته و برخی نیز با سیب زمینی خام درست می کنند و برخی افراد از ترکیب سیب زمینی خام و پخته در درست کردن کتلت استفاده می کنند.البته درست کردن کتلت با سیب زمینی خام روغن کمتری نسبت به درست کردن ان با سیب زمینی پخته مصرف می کند.

در تهیه کتلت بهتر است از ارد نخودچی استفاده شود تا کتلت حالت پوک پیدا کند و ارد گندم کتلت را خمیر می کنداما پودر نان خشک و ارد سوخاری نیز مناسب هستند.

کتلت به علت داشتن سیب زمینی و گوشت غذایی بسیار مقوی و تقریبا سالم است و فقط باید در مصرف روغن هنگام سرخ کردن این غذا دقت کرد و از مصرف زیاد از حد روغن خودداری کرد.در این مطلب طرز تهیه کتلت گوشت را که شامل گوشت چرخ کرده کم چربی و پیاز و روغن مایع و تخم مرغ و اودیه جات و سیب زمینی و ارد سوخاری است را برایتان می نویسم .

مرحله اول تهیه کتلت گوشت :

ابتدا 1 عدد پیاز را پوست می کنیم و ان را با رنده ریز رنده می کنیم و اب پیاز را که موجب وا شدن کتلت می شود می گیریم و ان را دور می ریزیم.

مرحله دوم تهیه کتلت گوشت :

سپس 300 گرم گوشت چرخ کرده را به پیاز رنده شده اضافه می کنیم و مواد را با هم خوب ورز می دهیم تا گوشت و پیاز به خورد هم بروند.

مرحله سوم تهیه کتلت گوشت :

سپس 2 عد سیب زمینی را برداشته وانها را با اب می شوریم و یکی از انها را داخل یک قابلمه اب می ریزیم و قابلمه را روی شعله گاز می گذاریم و سیب زمینی را ابپز می کنیم و وقتی سیب زمینی پخت ان را پوست کنده و بعد از

مرحله چهارم تهیه کتلت گوشت :
سپس سیب زمینی های رنده شده مرحله گذشته را با هم مخلوط می کنیم و به مواد مخلوط پیاز و گوشت در مرحله قبل اضافه می کنیم و 1 عدد تخم مرغ را شکسته و به مواد مایه کتلت اضافه می کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و همه مواد را با هم قاطی می کنیم و انها را خوب ورز می دهیم .اگر مایه کتلت شل بود به ان مقداری آرد سوخاری اضافه می کنیم تا کمی از شلی در آمده و با دست قابلیت شکل دادن داشته باشد.

مرحله پنجم تهیه کتلت گوشت :

سپس داخل یک ظرف مقداری ارد سوخاری می ریزیم و از مایه کتلت تهیه شده در مرحله قبل مقداری برداشته و با کف دست ان را به شکل دلخواه (گرد و یا بلند) در می اوریم و ان را داخل ظرف آرد سوخاری از هر دو سمت می غلتانیم تا کاملا به آرد آغشته شود.این کار را برای تمام کتلتها می کنیم.

مرحله ششم تهیه کتلت گوشت :
سپس داخل یک ماهی تابه روغن مایع می ریزیم و ماهی تابه را روی شعله گاز می گذاریم و وقتی روغن خوب داغ شد کتلتها را یکی یکی درتابه می ریزیم و آنها را در روغن داغ سرخ می کنیم و کتلتها را زیر و رو می کنیم تا هر دو طرف آن کاملا سرخ شود و طلایی شود.(حتما روغن داغ شود و بعد کتلت ریخته شود تا به ماهی تابه نچسبد).

مرحله هفتم تهیه کتلت گوشت :

سپس وقتی کتلتها را سرخ کردیم انها را از ماهی تابه بیرون آورده و روی یک دستمال حوله می گذاریم تا روغن اضافی آنها کشیده شود و سپس آنها را داخل یک ظرف مناسب می چینیم و برای وعده شام همراه با نان و خیار شور و گوجه فرنگی و سبزی خوردن و سایر مخلفات میل می کنیم . ضمنا بهتر است از گوجه فرنگی های حلقه شده و سرخ شده در روغن در کنار کتلت استفاده شود چون غذا را خیلی خوشمزه تر می کند که البته اختیاری و پیشنهادی است .نوش جان

یک دیدگاه برای " دستور پخت کتلت گوشت " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --