دستور پخت کاری پلو

طرز تهیه کاری پلو

کاری پلو یکی از غذاهای سنتی شهر شیراز می باشد که بسیار خوشمزه و در عین حال آسان است مخصوصا روزهایی که عجله دارید. استفاده از ادویه کاری که طبیعت گرمی دارد با برنج بسیار مصلح است و علاوه بر آن ادویه کاری دارای خواص زیادی است که می توان به سلامت قلب، تسکین درد و التهاب، سلامت استخوان، تقویت کننده متابولسیم بدن اشاره کرد و همچنین وجود چاشنی های دیگر مثل زعفران علاوه بر بالا بردن ارزش غذایی جنبه درمانی نیر به کاری پلو می دهد. کاری پلو را می توان با فیله مرغ یا گوشت تهیه کرد. امروز در پارسی دی یکی از خوشمزه ترین پلوها یعنی کاری پلو شیرازی را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کاری پلو

سینه مرغ ۱/۲
برنج ۳ پیمانه
پیاز ۲ عدد
نخود فرنگی ۴ ق غذا خوری
پودر کاری ۲ ق غذا خوری
زعفران به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه و برگ بو به مقدار لازم
طرز تهیه نخود پلو با مرغ ریش ریش، غذای ترکیه ای خوشمزه و آسان
طرز تهیه نخود پلو با مرغ ریش ریش، غذای ترکیه ای خوشمزه و آسان
نخود پلو یکی از غذاهای معروف ترکی می باشد که در شهر ترکیه محبوببت بسیاری دارد، این غذای خوشمزه در اصل با مرغ ریش ریش شده …

طرز تهیه کاری پلو شیرازی با مرغ

مرحله اول : پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را با کمی زردچوبه و نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید و ماساژ دهید سپس داخل قابلمه گذاشته و مقداری آب روی سینه مرغ ریخته و ۱ عدد پیاز را ۴ قاچ کرده به همراه ۲ عدد برگ بو اضافه می کنیم و در قابلمه را می گذاریم تا سینه مرغ خوب مغز پخت شود پس از پختن سینه مرغ آن را ریش ریش کرده و مقداری زعفران روش می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم : تهیه مواد میانی کاری پلو

داخل تابه کمی روغن ریخته اجازه می دهیم تا داغ شود سپس پیاز را شسته و نگینی خرد می کنیم و با مقداری زردچوبه خوب تفت می دهیم تا پیاز خوش رنگ شود سپس مرغ را به همراه نخود فرنگی و ادویه کاری و مقداری نمک اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم و در انتهای پخت کمی زعفران به موادمون زده و از روی حرارت بر میداریم.

مرحله سوم : دم گذاشتن کاری پلو

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کرده سپس داخل قابلمه آب می ریزیم و در قابلمه را گذاشته تا به جوش بیاد سپس برنج را اضافه می کنیم و زمان می دهیم تا برنج نرم شود سپس آن را آبکش کرده و کف قابلمه را روغن ریخته و ته دیگ مورد نظر را می گذاریم سپس یک لایه برنج و مقداری از مواد میانی ریخته این کار تکرار تا لایه آخر برنج باشد سپس کاری پلو را بمدت ۴۰ دقیقه دم می گذاریم و در آخر کمی کره به برنج اضافه کرده و در ظرف سرو کشیده همراه با ماست و خیار میل نمایید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاری پلو

میزان استفاده از ادویه کاری سلیقه ای می باشد می توان کم یا زیاد کنید.
از گوشت چرخ کرده جای مرغ می توان استقاده کرد.
از سیب زمینی نگینی و فلفل دلمه نیز در بعضی رسپی ها استفاده شده به دلخواه می توانید اضافه کنید.
این غذا را با میگو نیز می توانید تهیه کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت کاری پلو " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --