دستور پخت کارنی یاریک

طرز تهیه کارنی یاریک

مواد لازم:

بادمجان6 عدد پیاز2 عدد فلفل سبز8 عدد سیر4 حبه گوشت چرخ کرده300 گرم روغن مایعمقدار کافی نمک فلفلمقدار کافی گوجه فرنگی2 عدد رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری کره1 قاشق غذاخوری ابلیمو1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه و دستور پخت:
غذاهای ترکی بخصوص انهایی که دارای بادمجان هستند خیلی پر طرفدارند و یکی از خوشمزه ترین انها غذایی به نام کارنی یاریک است که عضو جدانشونی سفره غذایی ترکهاست.این غذا به صورت بادمجان شکم پر با گوشت چرخ کرده و رب است و هم می توان ان را در فر درست کرد و هم می توان ان را در روغن سرخ کرد.این غذا در اکثر رستورانهای استانبول به وفور سرو می شود و یشتر با برنج خورده می شود. در این مطلب طرز تهیه کارنی یاریک را که شامل بادمجان و سیر و گوجه فرنگی و نمک و فلفل و گوشت چرخ کرده و پیاز و فلفل سبز و رب گوجه فرنگی و روغن مایع است را برایتان می نویسم تا ان غذای خوشمزه را رد منزل درست کرده و بعنوان ناهار همراه با برنج و سایر مخلفات و یا بعنوان شام میل کنید.

مرحله اول تهیه کارنی یاریک:

ابتدا و برای شروع سراغ ماده اصلی این غذا یعنی بادمجانها می رویم و 6 عدد بادمجان را شسته و انها را پوست می کنیم.سپس انها را نمک پاشی کرده و نیم ساعت به بادمجانها استراحت می دهیم تا تلخی بادمجان گرفته شود.سپس انها را ابکش می کنیم و با حوله تمیز کاملا خشک می کنیم.سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد بادمجانها را داخل روغن داغ از همه جهت سرخ می کنیم تا کاملا طلایی شود.سپس بادمجانهای سرخ شده را روی دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی ان گرفته شود.

مرحله دوم تهیه کارنی یاریک:

سپس 8 عدد فلفل سبز را شسته و2 تا را نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم و 6 تا رااز وسط خرد می کنیم و در تابه در روغن انها را سرخ می کنیم تا نرم شوند.

مرحله سوم تهیه کارنی یاریک:

سپس 2 عدد پیاز را شسته و انها را پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه روغن مایع ریخته و وقتی روغن داغ شد پیازها را در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود و سبک و کم حجم شود.

مرحله چهارم تهیه کارنی یاریک:

سپس 300 گرم گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله را داخل پیازها می ریزیم و انها را در تابه تفت می دهیم تا گوشت رنگش تغییر کند و برای اینکه بپزد به ان نصف فنجان اب اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم تا گوشت بپزد و ابش بخار شود.

مرحله پنجم تهیه کارنی یاریک:

سپس برای مزه دار شدن گوشت به ان نمک و فلفل و 2 حبه سیر رنده شده اضافه می کنیم و 1 عدد گوجه فرنگی خرد شده و 2 عدد فلفل سبز خرد شده را نیز اضافه می کنیم و انرا در تابه تفت می دهیم.اکنون مواد گوشتی داخل بادمجانها اماده است.

مرحله ششم تهیه کارنی یاریک:

سپس کف سینی فر و یا ظرف پیرکس را با روغن مایع چرب می کنیم و بادمجانهای سرخ شده را به صورت طولی با چاقو شکاف می دهیم.سپس داخل بادمجانها را با مخلوط گوشت تهیه شده در مرحله قبل پر می کنیم و فلفل سبز سرخ شده و 1 عدد گوجه فرنگی برش خورده را روی ان می گذاریم .

مرحله هفتم تهیه کارنی یاریک:

سپس در این مرحله سس غذا را درست می کنیم و برای این منظور یک تابه را بردشته و داخل ان را 1 قاشق غذاخوری کره می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم تا کره اب شود و سپس 2 حبه سیر را رنده کرده و داخل تابه تفت می دهیم و در ادامه 1 عدد گوجه فرنگی را شسته و انرا رنده می کنیم و ان را همراه با 2 قاشق رب گوجه فرنگی و 1 فنجان اب جوش داخل تابه می ریزیم و انها را با کره تفت می دهیم و به ان ابلیمو و نمک و فلفل می زنیم تا سس ما تهیه شود.

مرحله هشتم تهیه کارنی یاریک:

سپس سس را داخل ظرف حاوی بادمجانها می ریزیم .

ظرف پیرکس را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 170 درجه سانتی گراد برای مدت 25 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد و اماده شود.( در صورت تمایل می توان بادمجانها را در تابه در دار پخت).سپس وقتی بادمجان پخت ان را از فر بیرون اورده و در ظرف مناسبی می گذاریم و ان را برای ناهار همراه با برنج و یا برای شام همراه با نان میل می کنیم.نوش جان

یک دیدگاه برای " دستور پخت کارنی یاریک " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --