دستور پخت پیتزا کاپریچوزا

طرز تهیه پیتزا کاپریچوزا

مواد لازم:

آرد گندم500 گرم خمیر مایه25 گرم نمک10 گرم + به مقدار لازم آب گرم250 گرم روغن زیتونبه مقدار کافی شکرمقداری تخم مرغ2 عدد قارچ200 گرم ژامبون150 گرم گوجه فرنگی300 گرم کره50 گرم سیر3 حبه فلفلبه مقدار کافی زیتون سیاهبه مقدار دلخواه پنیر موزارلا200 گرم

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله اول تهیه پیتزا کاپریچوزا:

برای تهیه این پیتزای ایتالیایی خانگی ابتدا خمیر آن را با روغن زیتون تهیه کنید: برای این منظور به 500 گرم آرد گندم، 10 گرم نمک، 25 گرم خمیر مایه، مقداری شکر، 250 گرم آب و مقداری روغن زیتون احتیاج دارید.

برای شروع آرد را داخل یک کاسه بریزید سپس 10 گرم نمک ساییده شده را به آن اضافه کنید این مواد خشک را دو بار الک نمایید. 25 گرم خمیر مایه را با مقدار کمی شکر داخل کاسه ایی کوچک که بهتر است شیشه ایی باشد بریزید دو الی سه قاشق غذاخوری آب گرم به آن اضافه کرده و ظرف را در جایی گرم مثل پشت بخاری یا نزدیک گاز در محیط آشپزخانه قرار دهید، این مایه باید بین 10 تا 15 دقیقه بماند تا روی سطح آن حباب ایجاد شود.

مایع فعال شده خمیر مایه را داخل کاسه آرد و نمک بریزید 250 گرم آب گرم را هم اضافه کنید و شروع کنید کم کم به اضافه نمودن روغن زیتون، از دستتان کمک بگیرید و آرام آرام مواد را باهم مخلوط کنید در ریختن روغن زیتون نه خساست به خرج دهید و نه خیلی ولخرجی کنید! کم کم روغن زیتون اضافه کنید تا حدی که خمیر نرمی به دست بیاید که نه خشک باشد و نه به دست بچسبد.

خمیر آماده شده را خووووب ورز دهید تا مطمئن شوید که برای تهیه پیتزا آماده شده است آن را به شکل یک توپ در بیاورید و داخل یک کاسه قرار دهید روی آن را پارچه ایی تمیز انداخته و اجازه دهید 45 دقیقه تا 1 ساعت در دمای آشپزخانه بماند و استراحت کند.

مرحله دوم تهیه پیتزا کاپریچوزا:

2 عدد تخم مرغ را با احتیاط بشویید و داخل یک قابلمه کوچک قرار دهید، روی آن آب بریزید و آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا آب پز شود.

200 گرم قارچ را با دستمالی نمناک تمیز کنید و به قطعات کوچک و نازک برش بزنید.

150 گرم ژامبون را هم به شکل ورقه ایی و قطعات متوسط پاره پاره کنید.

مرحله سوم تهیه پیتزا کاپریچوزا:

برای تهیه سس گوجه فرنگی این پیتزا باید دست به کار شوید! قبل از هر کاری باید 300 گرم گوجه فرنگی را بشویید و پوست آن را جدا نمایید، قابلمه را کمی آب کنید و روی شعله گاز قرار دهید وقتی آب به جوش آمد کمی نمک به آن بپاشید و در آخر گوجه فرنگی های شسته شده را به آن اضافه کنید اجازه دهید یک دقیقه در آب جوش بمانند و با آب قل بخورند.

گوجه فرنگی ها را پی از یک دقیقه سریعا از قابلمه خارج نمایید و آن ها را داخل یک تشتک آب سرد بریزید، این کار باعث می شود تا پوست گوجه فرنگی ها راحت جدا شود، قسمتی از آن ها را چاک بزنید و پوست گوجه را جدا نمایید.

گوجه فرنگی های بدون پوست را رنده کنید این کار مقداری دشوار است پس بهتر است آن را چرخ کنید و یا با بلندر پوره نمایید.

مرحله چهارم تهیه پیتزا کاپریچوزا:

یک تابه را روی حرارت قرار دهید 50 گرم کره را به آن اضافه کنید و در آخر سه حبه سیر رنده شده را داخل کره بریزید و شروع کنید به تفت دادن سیر رنده شده با کره. کمی که سیر نرم شد و بوی آن بلند شد گوجه فرنگی های پوره شده را به آن بی افزایید، حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید بجوشد و ریز ریز جوش بزند تا به قوام برسد.

پس از غلیظ شدن پوره گوجه فرنگی مقداری نمک و فلفل به آن افزوده و آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله پنجم پیتزا کاپریچوزا:

خمیر را پس از استراحت از ظرف بیرون بیاورید با دست ورز دهید سپس آن را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید هر قسمت را گوله کنید. روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را باز کنید ضخامت و نازکی خمیر به خودتان بستگی دارد از سس گوجه ایی که درست کردید روی خمیر بمالید سپس از تکه های ژامبون، برش های قارچ روی پیتزا قرار دهید، پنیر موزارلای رنده شده بپاشید، زیتون های سیاه را روی آن قرار دهید، مقداری نمک و فلفل بپاشید.

سینی فری را چرب کنید و دمای فر را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود پیتزا را داخل سینی بگذارید و سینی را به مدت 15-20 دقیقه در فر قرار دهید تا پیتزا کاملا برشته شود.

2 عدد تخم مرغ آب پز را پوست گرفته و با چاقو به صورت حلقه ایی برش بزنید تخم مرغ های برش زده را روی پیتزا قرار داده و آن را نوش جان کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت پیتزا کاپریچوزا " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --