دستور پخت پیتزا ایتالیایی مخلوط خانگی

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی مخلوط خانگی

پیتزا یکی از پرطرفدارترین غذا‌های دنیاست تاحدی که روز ۹ دسامبر (۲۰ بهمن) روز جهانی پیتزا نامگذاری شده.
طرز تهیه پیتزا خانگی مامان پز
به گزارش خبربانو، برای خوردن یه پیتزا خوشمزه که به طور حرفه‌ای هم تهیه شده باشه حتما نیازی نیست که به رستوران بروید، خودتان می‌توانید با کمی صبر و سلیقه یک پیتزای خوشمزه درست کنید و همراه خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا:

آرد سفید ۲ لیوان (ترجیحا ۳ صفر)
پودر خمیر مایه ۱ ق غ
تخم مرغ ۱ عدد
شیر یا آب ۱ لیوان
روغن ۶ ق غ
شکر ۱ ق غ
نمک ا ق چ
ابتدا خمیر مایه، آب ولرم یا شیر ولرم و شکر را در کاسه‌ای بریزید. مخلوط کنید روی آن در قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر مایه کف کند.
در کاسه‌ای دیگر تخم مرغ و روغن را ریخته و با چنگال هم بزنید تا تخم مرغ کاملا باز شود بعد از آن خمیر مابه را افزوده و هم بزنید سپس آرد را که از قبل الک کرده اید به همراه نمک به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.
حالا مواد را با دست به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید آنقدر که خمیر نرم و لطیفی بدست آید.
داخل یک کاسه بزرگ را چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید. روی خمیر را هم چرب کنید بعد روی آن را با پلاستیک بپوشانید و روی ظرف پارچه بیندازید و در جای نسبتا گرم به مدت ۱- ۲ ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود بعد از این مرحله روی سطحی آرد بپاچید و با وردنه خمیر را به ضخامت نیم سانت باز کنید.
داخل سینی فر را چرب کنید و کمی آرد بپاچید، خمیر را داخل آن پهن کنید و با چنگال کمی روی خمیر را چند سوراخ بزنیدحالا روی خمیر سس بمالید و یه لایه کامل پنیر پیتزا بریزید بعد از مواد دلخواه خود روی آن بریزید مانند گوشت یا مرغ چرخکرده تفت داده با پیاز، سوسیس و کالباس و یا حتی سبزیجات.
سپس روی مواد قارچ خام ورقه‌ای بریزید و سپس دوباره یک لایه پنیر روی آن بریزید و در صورت دلخواه روی آن کمی فلفل دلمه نگینی شده بریزید.
سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید حرارت را روی ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید (در فر‌های برقی برنامه حرارت از بالا و پایین بهمراه فن را انتخاب کنید) و زمان را روی ۲۰ دقیقه تنظیم کنید.
یک کاسه فلزی پر از آب بگذارید در فر قرار دهید که محیط مرطوب باشد و پیتزا خشک نشود.
پس از آماده شدن به دلخواه برش زده و نوش جان کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت پیتزا ایتالیایی مخلوط خانگی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --