دستور پخت هورن غذای نروژی

دستور پخت هورن غذای نروژی

هورن یکی از آن غذاهایی است که می‌توان به راحتی سر کار برد و برای نهار خورد. در ضمن برای پیک نیک بسیار مناسب می باشد.همچنین میتوانید…

هورن یکی از آن غذاهایی است که می‌توان به راحتی سر کار برد و برای نهار خورد. در ضمن برای پیک نیک بسیار مناسب می باشد.همچنین میتوانید مقدار زیادی از آنرا درست کنید و بعد از سرد شدن آنها را در فریزر نگهداری کنید. هنگام مصرف کافی است یکی دو ساعت قبل از مصرف آنها را از فریزر خارج کنید تا یخ آن آب شود، یا آنرا با استفاده از ماکروفر آماده مصرف کنید.

مواد لازم:

• ٦٠٠ تا ٦٣٠ گرم آرد
• نیم لیتر شیر
• ٧٥ گرم روغن نباتی
• ١ قاشق سوپ خوری شکر
• ٥٠ گرم خمیر مایه یا خمیر ترش
• مقداری پنیر پیتزا یا پنیر چیزبرگر
• مقداری ژامبون یا کالباس یا سوسیس
• ١ عدد تخم مرغ
• ١ قاشق چای خوری نمک
• در صورت علاقه مقداری خردل
ظروف و وسایل لازم:
هم زن آشپزخانه، یکی دو عدد سینی فر، یکی دو ورق کاغذ قنادی

طرز تهیه:

یک توضیح کوچک: استفاده از شکر برای این است که خمیر بهتر پف کند، نگران نباشید هورن‌ها شیرین نخواهند شد. شکر این خاصیت را دارد که باعث می‌شود خمیر مایه بهتر عمل کند. در ضمن سعی کنید کالباس یا هر نوع گوشتی دیگر که برای این منظور تهیه می‌کنید مزه دار باشد. هنگام پیچیدن هورن‌ها، همچنین می‌توانید مقداری خردل یا هر چاشنی دیگری که مزه آنرا باب سلیقه شما کند استفاده کنید.
اول خمیر را آماده می‌کنیم، برای این کار شیر و روغن نباتی را با هم کمی گرم کنید تا هم روغن آب شود و هم مایع تا ٣٧ درجه سانتیگراد گرم شود. مخلوط شیر و روغن را در ظرف همزن آشپزخانه بریزید، مخمر (خمیرمایه) را هم در آن حل کنید، شکر و نمک را هم بیفزاید و هم زن را روشن کنید. بعد کم کم آرد را به آن اضافه کنید. دقت کنید خمیر باید خوب مخلوط شود، همچنین دقت کنید خمیر نباید زیاد سفت شود و نه زیاد شل باشد. برای اینکه مطمئن شوید که خمیر زیاد شل نیست با انگشت آنرا امتحان کنید خیلی کم به دست شما خواهد چسبید، اگر زیاد چسبنده بود باید کمی آرد بیفزاید و باز با همزن هم بزنید. وقتی خمیر آماده شد آنرا با پارچه بپوشانید و در مکانی گرم (٣٧ درجه سانتی گراد) بگذارید برای ١ ساعت خمیر استراحت کند. معمولا وقتی این خمیر آماده شد حجم آن دو برابر حجم اولیه خواهد بود.
پس از یک ساعت وقتی خمیر آماده شد آرد روی میز آشپزخانه بریزید و خمیر را روی آن قرار بدهید، سپس آنرا به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به شکل توپ گرد کنید و روی آرد قرار بدهید و با پارچه‌ای آنرا بپوشانید. در این مرحله خمیر را باید برای ١٥ دقیقه دیگر استراحت بدهید. در این مدت ژامبون یا هر گوشت دیگری را که می‌خواهید استفاده کنید خوب خورد کنید، قطعات زیاد بزرگ نباشد، تقریبا پنج شش میلیمتری. پنیر را هم رنده کنید.
یک عدد تخم مرغ را همراه با یکی دو قاشق سوپ خوری شیر مخلوط کنید و با چنگال خوب بزنید تا یک دست شود.
وقتی خمیر آماده شد هر یک از آنها را جداگانه به شکل یک دایره

٣٨ سانتیمتری با وردنه پهن کنید و بعد آنرا به صورتی که در شکل می‌بینید به ٨ قسمت تقسیم کنید (برش بدهید). بعد هر قسمت را جداگانه روی میز قرار دهید و اول با قلم موی مخصوص آشپزخانه حاشیه‌های خمیر را با کمی تخم مرغ رنگ بزنید.
حالا در قسمت قاعده مثلث شکل خمیر، مقداری ژامبون (یا کالباس) قرار بدهید، کمی پنیر هم روی آن بریزید، اگر خردل هم دوست دارید مقداری خردل هم بیفزاید و سپس آنرا از طرف قاعده به طرف زاویه روبرو لوله کنید. بعد از لوله کردن کمی آنرا خم کنید تا بصورت که در تصویر مشاهده می‌کنید در آید و آنرا را داخل سینی فر روی کاغذ قنادی قرار دهید.

وقتی همه هورن‌ها آماده شدند روی آنها را با قلم موی آشپزی با مقداری از مخلوط تخم مرغ رنگ بزنید و داخل فر قرار بدهید. فر باید قبل از شروع ٢٠٠ درجه سانتیگراد گرم شده باشد. هورن‌ها را در مدت تقریبا ١٥ دقیقه بپزید، این زمان تقریبی است و نسبت به فر شما باید تنظیم شود. قبل از اینکه آنها را از فر خارج کنید دقت کنید رنگ آنها طلایی شده باشد.

یک دیدگاه برای " دستور پخت هورن غذای نروژی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --