دستور پخت نان سیر ساده با جعفری

طرز تهیه نان سیر ساده با جعفری

نان سیر یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین پیش غذا‌های رستورانی است که به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید.

به گزارش خبربانو، نان سیر جز غداهایی است که به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و کودکان هم آن را دوست دارند. در ادامه دو روش تهیه نام سیر با استفاده از نان تست و باگت را ارایه داده ایم:

 

مواد لازم برای ۱۰ عدد نان سیر با نان تست

نان تست: ۱۰ عدد
کره آب شده: ۵ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
سیر له شده: ۳ حبه
آویشن: ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
پنیر پیتزا رنده شده: ۱ پیمانه
جعفری تازه ساطوری خرد شده: به مقدار دلخواه
ابتدا فر را روشن و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید (در فر‌های برقی ۱۵۰ درجه سانتی گراد) تا گرم شود. کره را روی شعله ملایم گاز آب کنید. درمیکسر، کره آب شده، روغن زیتون، سیر له شده، آویشن، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. وقتی که تمام مواد را خوب با هم مخلوط کردید و یک مایه یکدست آماده شد آن را روی نان‌های تست بمالید.
سینی فر را با مقداری روغن چرب کنید و نان سیر‌ها را در سینی فر بچینید. ۵ دقیقه زمان برای آماده شدن نان سیر در فر کافی است. رنگ نان سیر باید طلایی روشن باشد و قهوه‌ای نشود.
بعد از ۵ دقیقه پنیر پیتزا رنده شده را روی نان سیر‌ها بریزید و ۲ الی سه دقیقه دیگر زمان بدهید. بعد از این‌که پنیر آب شد و روی نان سیر‌ها کمی طلایی شد سینی فر را بیرون بیاورید و نون سیر را سرو کنید. نان سیر را باید به صورت گرم سرو کنید.

تهیه نان سیر با باگت

برای درست کردن نان سیر از نان باگت هم می‌توانید استفاده کنید. در این صورت نان باگت‌ها را از قطر با ضخامت ۲ الی سه سانتی‌متر برش بزنید و داخل نان را کمی به سمت داخل فشار دهید تا جا برای مواد باز شود و ادامه کار را طبق دستور بالا انجام دهید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت نان سیر ساده با جعفری " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --