دستور پخت مرغ کنتاکی

طرز تهیه مرغ کنتاکی

امروزه مرغ کنتاکی از غذاهای بسیار پر طرفدار و رایج و شناخته شده می باشد. این غذا مورد علاقه همه گروههای سنی می باشد. این غذای لذیذ در فست فودها با هزینه نسبتا بالا عرضه می شود و خانواده ها هزینه بسیار بالایی بابت این غذای خوشمزه متحمل خواهند شد. به همین منظور یادگیری روش درست کردن مرغ کنتاکی در منزل بار هزینه خانوار را تا حدی کاهش می دهد و میتوان این غذای خوشمزه را به صورت سالمتر و با هزینه کمتر در منزل با روشی آسان و راحت درست کرد.

مواد لازم:

مرغ چند تکه به دلخواه
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
شیر خشک ۲ قاشق غذاخوری
نمک فلفل زردچوبه به مقدار کافی
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار کافی
آرد ۱ پیمانه رب
آلوچه ۱ قاشق غذاخوری

مرحله اول:

ابتدا مرغ را با آب می‌شوریم. سپس داخل آبکش می‌ریزیم تا آب آن گرفته شود. مرغ را با چاقو به تکه‌هایی شامل ران و سینه و یا کشاله می‌بریم و پوست مرغ را می‌گیریم. مرغ را داخل یک کاسه قرار می‌دهیم و قلمو را داخل روغن زیتون می‌مالیم و روی کل سطح مرغ‌ها می‌کشیم.
سپس ۱ عدد پیاز را می‌شوریم و با چاقو پوست می‌کنیم و سپس آن را با رنده ریز، رنده می‌کنیم. پیاز رنده شده را درون کاسه روی مرغ‌ها می‌ریزیم. ۱ حبه سیر را نیز رنده می‌کنیم و درون کاسه می‌ریزیم. آبلیمو و زعفران دمکرده را نیز به کاسه‌ای که مرغ‌ها داخل آن هستند اضافه می‌کنیم و مواد را خوب با هم قاطی می‌کنیم و به مرغ می‌مالیم تا طعم دار شود. حالا باید به مرغ استراحت دهیم تا مزه‌ها به خورد مرغ رود. برای این کار روی کاسه مرغ‌ها سلفون می‌کشیم و مرغ را داخل یخچال ۱ ساعت استراحت می‌دهیم.

مرحله دوم:

سپس در این مرحله درون یک قابلمه ۲ لیوان آب می‌ریزیم و قابلمه را روی شعله گاز می‌گذاریم و گاز را روشن می‌کنیم. مرغ‌ها را داخل قابلمه می‌ریزیم. ۱ عدد پیاز را خرد می‌کنیم و همراه با ۱ حبه سیر خرد شده به داخل قابلمه مرغ‌ها می‌ریزیم. سپس نمک و فلفل و زردچوبه را نیز به قابلمه اضافه می‌کنیم. درب قابلمه را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم تا مرغ تقریبا ۴۵ دقیقه با حرارت متوسط بپزد.
ولی توجه کنید مرغ زیاد نپزد تا وا نرود. بعد از طی شدن زمان پخت مرغ آن‌ها را آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در دستور این مرغ برای خوشمزه‌تر شدن غذا، می‌توان مرغ‌های پخته را با کمی رب آلوچه آغشته کرد که واقعا مزه کنتاکی را عالی می‌کند.

مرحله سوم:

حالا باید مرغ نیم پز شده را در سه ظرف مختلف با مواد مختلف آغشته کنیم. تا مرغ برای مرحله سرخ کردن آماده شود. پس برای این منظور آرد سفید را درون یک ظرف تخت می‌ریزیم و با ۲ قاشق چایخوری شیر خشک مخلوط می‌کنیم (آرد سفید و شیر خشک در یک ظرف). ۲ عدد تخم مرغ را نیز با چنگال خوب به هم می‌زنیم تا زرده و سفیده آن کاملا مخلوط شوند. تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه می‌ریزیم (تخم مرغ همزده یک ظرف). پودر سوخاری را نیز داخل یک ظرف تخت دیگر می‌ریزیم (آرد سوخاری ظرف آخر).

مرحله چهارم:

سپس مرغ‌ها را به ترتیب در ظرف آرد و شیرخشک می‌غلتانیم تا همه جای مرغ‌ها را بپوشاند.

مرحله پنجم:

در این مرحله مرغ‌ها را در ظرف تخم مرغ‌ها قرار می‌دهیم و همه جای مرغ‌ها را به آن آغشته می‌کنیم.
سپس مرغ‌ها را در ظرف پودر کنتاکی همراه با نمک و فلفل به میزان دلخواهمی خوابانیم تا پودر همه جای مرغ را بپوشاند.

مرحله ششم:

سپس در مرحله آخر درون یک تابه مقدار زیادی روغن مایع می‌ریزیم و تابه را روی اجاق گاز قرار می‌دهیم. وقتی روغن خوب داغ شد مرغ‌های اماده شده مرحله قبل را در روغن خوب سرخ می‌کنیم تا طلایی شود. میزان روغن به قدری باشد که کل سطح مرغ‌ها را بپوشاند. سپس مرغ‌ها را از قابلمه در آورده و در ظرف مناسب می‌ریزیم. برای وعده شام می‌توانیم این غذا را همراه با سس و سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی و سبزی میل کنیم.

یک دیدگاه برای " دستور پخت مرغ کنتاکی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --