دستور پخت مرغ ذغالی

مرغ ذغالی

اگر از روش‌های قدیمی و همیشگی مرغ خسته شده اید یکبار با این روش مرغ را بپزید. مرغ ذغالی مخصوص در خانه، بسیار لذیذ و خوشمزه است. با خبربانو برای تهیه مرغ ذغالی همراه باشید.

موادلازم:

مرغ …۴ تکه
سس مایونز… یک قاشق غذاخوری
آب …۲ لیوان
نمک، فلفل و زردچوبه … به میزان لازم
روغن … به میزان لازم
زعفران … نصف استکان
پیاز …۲ عدد بزرگ
زغال …۲ عدد

طرز تهیه:

ابتدا مرغ‌ها را با نمک، فلفل و زردچوبه مزه دار کنید و یک ساعت بگذارید استراحت کند. در یک ظرف روغن بریزید و بگذارید داغ شود حالا مرغ‌ها را با شعله کم سرخ کنید. شعله کم به این علت که مرغ علاوه بر سرخ شدن مغز پخت هم بشود. سس مایونز و آب را با هم مخلوط کنید و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. سس آماده شده را کنار بگذارید. پیاز‌ها را بصورت کبریتی خلال کنید. بعد از این که مرغ‌ها سرخ شد پیاز‌ها را در همان روغن سرخ کنید و روغن را دور بریزید. مرغ‌ها را کف ماهی تابه بچینید و پیاز‌ها و سس را روی آن بریزید. گاز را روشن کنید و صبر کنید تا سس غلیظ شود و حدود دو سه قاشق از آن باقی بماند.
روی یک نعلبکی یا پیاله فویل بکشید و بگذارید وسط ماهی تابه دو عدد ذغال بزرگ را روی گاز بگذارید تا سرخ شود سپس بگذارید روی فویل نعلبکی و دو سه قطره از روغن مرغ را روی ذغال بریزید به محض دود کردن سریع درب ماهی تابه را ببندید و اجازه دهید مرغ‌ها حسابی ذغالی و دودی شوند.

نکته: مقدار سس مایونز و آب بستگی به تعداد مرغ‌ها دارد، هر چه مرغ بیشتر باشد از سس و آب و زعفران بیشتری استفاده می‌شود. دستور کلی برای ۴ تکه مرغ یک قاشق سس مایونز هست.

یک دیدگاه برای " دستور پخت مرغ ذغالی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --