دستور پخت ماکارونی با پنیر و گوجه فرنگی

طرز تهیه ماکارونی با پنیر و گوجه فرنگی

ماکارونی با پنیر و گوجه فرنگی، واقعا ساده، خانوادگی و در عین حال کم خرج و از لحاظ تهیه مواد اولیه و طرز تهیه آسان است. بهتر است آن را به همراه سالاد با سبزیجات تازه سرو نمایید.

مواد لازم برای ماکارونی با پنیر و گوجه فرنگی :

 ماکارونی منحنی کوچک البوم خشک 225 گرم
پنیر چدار رنده شده  175 گرم
 پنیر پارمزان تازه رنده شده  100 گرم
 خرده نان سفید 4 قاشق غذاخوری
ریحان بازل خرد شده 1 قاشق غذاخوری
کره یا مارگارین یک قاشق غذاخوری و مقداری اضافه برای چرب نمودن

مواد لازم جهت تهیه سس گوجه فرنگی :

 روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
 پیاز شالوت ریز خرد شده  1 عدد
 سیر کوبیده شده 2 حبه
 گوجه فرنگی کنسروی خرد شده 500 گرم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی با پنیر و گوجه فرنگی :
برای تهیه سس گوجه فرنگی، روغن را در قابلمه ای چدنی حرارت دهید. پیاز شالوت و سیر را به آن اضافه نموده و مدت 1 دقیقه تفت دهید. سپس گوجه فرنگی ها و ریحان بازل را درون قابلمه ریخته و برای طعم بهتر به آن نمک و فلفل بزنید. مواد را به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط بپزید.

در همین فاصله، قابلمه بزرگی حاوی آب و کمی نمک را به جوش آورده، ماکارونی را درون آن ریخته و به مدت 8 دقیقه بپزید تا نرم شود ولی زیر دندان بیاید. سپس آن را آبکشی کرده و کنار بگذارید.

پنیرهای چدار و پارمزان را در کاسه ای با هم مخلوط نموده، داخل ظرف نسوز گودی را چرب نمایید و یک سوم از سس گوجه فرنگی را کف ظرف ریخته، با یک سوم ماکارونی، روی سس گوجه و با یک سوم از مخلوط پنیرها، روی ماکارونی را بپوشانید. برای طعم بهتر به آن نمک و فلفل بزنید. چیدن این لایه ها را دو بار دیگر تکرار نمایید طوری که پنیر رنده شده در لایه آخر ظرف باشد.

خرده های نان و ریحان بازل را ترکیب نموده و روی لایه ی بالایی که پنیر رنده شده است، به طور یکنواخت پخش نمایید. تکه های کره یا مارگارین را روی سطح غذا قرار دهید و ظرف را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت و یا عدد 5 فرهای گازی به مدت 25 دقیقه قرار دهید تا رویه غذا طلایی شده و حباب بزند. آن را بلافاصله سرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --