دستور پخت كالزونه ، غذای ایتالیایی

كالزونه ، غذای ایتالیایی

يكى از پر طرفدارترين غذاهاى ايتاليايى كالزونه است . طرز تهيه اين غذا بسيار ساده است و براى ميز شام شما گزينه بسيار مناسبى است.

مواد لازم:

7گرم:مخمر

نصف قاشق چایخوری:شكر

آب ولرم: 180 میلی لیتر

300 گرم :آرد سفید

یك قاشق غذاخوری :شیر

2 قاشق غذاخوری :روغن زیتون

150 گرم:سوسیس یا كالباس

یك عدد متوسط :پیاز خرد شده

یك حبه:سیر خرد شده

یك قاشق غذاخوری :ریحان خرد شده

یك قاشق غذاخوری :گوجه فرنگی خرد شده

2 قاشق سوپ خوری :زیتون خرد شده

100 گرم:پنیر موزارلا

به مقدار لازم:نمك

طرز تهیه :

سیر و پیاز را با روغن زیتون به مدت یك دقیقه تفت می دهیم.

سپس گوجه فرنگی را اضافه كرده وبعد ریحان، سوسیس خرد شده و زیتون را به مواد می افزاییم. مواد را از روی حرارت برداشته و می گذاریم تا خنك شود

مخمر، شكر و آب ولرم را داخل یك ظرف ریخته، در آن را گذاشته و در مكانی گرم به مدت 10 دقیقه می گذاریم بماند. سپس آرد، نمك و روغن را در ظرف دیگری مخلوط كرده و مخمر عمل آمده را به مواد می افزاییم و به مدت 5 دقیقه آن را ورز می دهیم. بعد از آن درب خمیر را با دستمال پوشانده و به مدت یك ساعت در جای گرمی قرار می دهیم

خمیر را به دو قسمت تقسیم كرده وآن را پهن می كنیم ،دایره ای به قطر 25 سانتی متر قالب زده و درون آن را با نیمی از مواد كالزونه پر كرده و نیمی از پنیرها را روی مواد قرار می دهیم.

سپس دو طرف خمیر را به هم متصل می كنیم و اطراف خمیر را خوب به هم می فشاریم. بعد از آن كالزونه ها را داخل سینی فر قرار داده و روی آن را با استفاده از برس با مقداری شیر آغشته می كنیم در نهایت به وسیله چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد كرده و يا با چاقو برش هاى كوچكى روى سطح دهيد وسپس در طبقه وسط فر با حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت 40 دقیقه قرار می دهیم.

یک دیدگاه برای " دستور پخت كالزونه ، غذای ایتالیایی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --