دستور پخت قیمه ریزه

طرز تهیه قیمه ریزه

مواد لازم برای قیمه ریزه:

 گوشت 250 گرم
خرده برنج نصف پیمانه
پیاز 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق
دنبه در صورت تمایل به مقدار کم
نعنا خشک 1 قاشق
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه قیمه ریزه :

ابتدا یک عدد پیاز را با دنبه داخل آسیاب برقی آسیاب می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم و روی شعله کم قرار می دهیم تا دنبه به صورت آرام آرام آب شود مواظب باشید پیاز و دنبه نسوزند.

در حین کار کردن اگر پیازها کمی نرم شدند خیلی نباید طلایی شوند رب گوجه و مقداری نمک و زردچوبه و فلفل به آن اضافه کنید و تفت بدهید و آب داخل قابلمه بریزید به مقداری که دوست دارید آب داشته باشد یک کم بیشتر آب بریزید زیرا در حین پخت مقداری از آب کم می شود.

برنج نیم دانه را بشویید و سپس مقداری از گوشت و مقداری از برنج و یک تکه پیاز را داخل آسیاب بریزید و فشار دهید طوری که مواد با همدیگر مخلوط شوند آن را داخل ظرفی خالی کرده و باقی مواد را به این صورت ادامه بدهید تا تمام شوند  اگر دیدید موادتان شل است بهتر است مقدار برنج آن را کم کنید. سپس نمک و فلفل و زردچوبه و نعنا خشک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و ورز بدهید.

از مواد به اندازه گردو بردارید و در دستتان گرد کنید آن ها را در بشقابی قرار بدهید وقتی آب قابلمه جوش آمد آن ها را درون آن بریزید و زیر آن را کم کنید که کوفته ها وا نروند.

بعد از 45 دقیقه الی یک ساعت قیمه ریزه شما پخته است و می توانید نوش جان کنید.

نکته برای تهیه قیمه ریزه:

بعضی ها دوست دارند قیمه ریزه سفت باشد برای سفت شدن آن مواد را داخل آسیاب زیاد له کنید.

بعضی ها دوست ندارند سفت باشد می توانید کمتر آسیاب کنید اگر گوشت شما چرخ کرده نبود ابتدا داخل آسیاب با پیاز مقداری خرد کنید و سپس برنج را اضافه کنید حتی می توانید برنج ها را زیاد له نکنید که این باعث نرمی و باز شدن کوفته می شود. هرچه برنج ها را کمتر له شوند کوفته نرمتر می شود.

یک دیدگاه برای " دستور پخت قیمه ریزه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --