دستور پخت سی شوان

طرز تهیه سی شوان

سی شوان یه نوع خوراک گوشته که خیلی سریع پخته میشه ولی مرحله آماده سازی مواد اولیه اون یه مقدار زمان بره و خوراک فوق العاده خوشمزه ایه.

همیشه هم نمیشه استیک خورد بعضی وقتها باید رسپی استیک یا بیفتک را تغییر داد به نظر من این غذا خوش خوراک تر از استیک هست شما هم امتحان کنید مطمئن هستم خوشتون میاد چون گوشت توی دهان آب میشه. باورتون نمیشه !!!

مواد لازم :

فیله یا گوشت راسته گوساله  500 گرم 
پیازچه   50 گرم (6 ساقه بزرگ) 
 هویج 200 گرم ( 2 عدد ) 
کرفس   200 گرم (4-5 ساقه) 
آرد 2 قاشق سوپخوری (18 گرم)
سویا سس 3 ق س (42 میلی لیتر)
سس کچاپ 2 ق س (30 گرم)
سرکه سفید 2 ق س (28 میلی لیتر)
سس مایونز 4/1 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

اینجای کاره که یه مقدار طول میکشه هویج و کرفس و پیازچه ها رو به اندازه 2 بند انگشت ریز خرد کرده هویج را میتونید با رنده وی باریک رنده کنید ولی پیازچه و کرفس را خودتون زحمتشو با دست بکشید. من کرفسها را هم اول پوست گرفتم بعد خرد کردم

گوشتها را هم بصورت ورقه های نازک برش داده 3در 5 سانت و با بیفتک کوب می کوبیم یه راه ساده که هم سرعت کار رو بالا میبره هم تمیزتره و نمیگذاره تیکه های گوشت جایی پرت بشه اینه که گوشتها را داخل کیسه فریزر پهن کرده و میکوبیم.

و بعد گوشتها رو توی آرد می غلتونیم؛ بیشتر از این مقدار آرد نریزید همین کافیه آرد را داخل کاسه بریزید و گوشتها را داخلش بغلتونید.

کف تابه را چرب می کنیم بعد پیازچه ها را به مدت یک دقیقه در آن تفت میدیم و بعد گوشتها را اضافه کرده همه گوشتها را با هم نریزید در دو مرحله سعی کنید هر دو طرف گوشت را تفت دهید به مدت 4-5 دقیقه کافیه و بعد از ان کرفس و هویج را اضافه کرده و 3-4 دقیقه دیگه تفت میدیم اینجا به ذائقه خودتون بستگی داره که سبزیجات را در چه حد دوست دارید بپزید طبق رسپیه اصلی سبزیجات نباید خیلی پخته شوند و حالا به ترتیب سس سویا؛ نمک و فلفل؛ سس کچاپ؛ سرکه و سس مایونز را اضافه کرده و دوباره 2-3 دقیقه دیگه تفت میدیم.

این غذا هم آماده شد حتما امتحان کنید مطمئنم خوشتون میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --