دستور پخت سوفله مرغ و هويج

سوفله مرغ و هويج

مواد لازم :

 سینه مرغ  1 عدد
 هویج متوسط  3 الی 4 عدد
 جعفری خرد شده  3 قاشق غذا خوری
 فلفل دلمه ای  1 عدد
 پنیر رنده شده به میزان لازم
تخم مرغ 4 عدد
سس بشامل 1 لیوان

* سس بشامل 1 لیوان : ( 1 لیوان شیر ، 1 عدد پیاز ، 1 قاشق کره ، 1 قاشق غذا خوری آرد ،نمک و فلفل)

طرز تهیه :
قبل از هر كاري سينه مرغ را قيمه كرده ويا درسته بپزيد و بعد از هم باز كنيد و براي مزه دار شدن آن از پياز و نمك و فلفل و يك قطعه دارچين استفاده كنيد و در پايان پخت دارچين را دور بيندازيد.

درزمانيكه مرغ در حال پختن است هويج خلال شده را با نمك بپزيد و در ضمن آن سس را تهيه كنيد .

براي تهيه سس اول پياز را خيلي ريز رنده كنيد و با كره كمي تفت دهيد و بعد آرد و نمك وفلفل را اضافه كنيد و دوباره كمي تفت بدهيد و بعد شير را آرام آرام اضافه كرده و مدام هم بزنيد وقتي سس قوام لازم را پيدا كرد شعله را خاموش كنيد. جعفري را هم ريز كنيد و فلفل را هم به اندازه يك حبه قند ريز كنيد .

بعد از اتمام اين كارها فر را روشن كرده و روي آخرين درجه بگذاريد و بعد از دو يا سه دقيقه روي درجه (350 فارنهايت ) يا (180درجه سانتيگراد ) ويا در فر هايي كه شماره دارند روي شماره 4 تنظيم كنيد .چون اكثر دوستان در مورددرجه فر سوال ميكنند همه را نوشتم تا ابهامي نباشد .

بعد از انجام كارهاي فوق نوبت تخم مرغهاست كه دانه دانه بشكنيد و بعد سفيده و زرده را از هم جدا كنيد و در دو ظرف جداگانه آنها را خوب بزنيد طوري كه زرده كاملاً رنگ روشن به خود بگيرد و سفيده هم مثل پنبه و سبك شود و زمانيكه همزن را از آن خارج ميكنيد از همزن نريزد .

ظرف پيركسي را چرب و كمي پنير رنده شده بريزيد.

مواد را با سس مخلوط كنيد و بعد زرده اضافه كنيد و به هم بزنيد و در آخر سفيده را اضافه كنيد و آرام آرام هم بزنيد و در ظرف پيركس ريخته و سطح آنرا صاف كنيد و پنير رنده شده روي سطح سوفله بريزدو در فر روي پنجره اول بگذاريد . نيم الي سه ربع ساعت براي پخت كافيست روي سوفله كه طلايي شد نشان دهنده اين است كه سوفله آماده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --