دستور پخت ته چین بوقلمون

طرز تهیه ته چین بوقلمون

ته چین بوقلمون یکی از خوشمزه ترین ته چین ها می باشد که می توانید با سینه یا ران بوقلمون تهیه کنید. ته چین بوقلمون بسیار مجلسی و خوشمزه بوده و طعم متفاوتی دارد. گوشت بوقلمون را می توانید جایگزین گوشت در منزل کنید به خصوص برای کسانی که کلسترول بالا دارند زیرا چربی بسیار کمی دارد که معادل ۱ گرم چربی در ۳۰ گرم گوشت است و علاوه بر آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای بهبود کم خوابی نیز مفید است. امروز در پارسی دی یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین ته چین ها یعنی ته چین با گوشت بوقلمون را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ته چین بوقلمون

بوقلمون به مقدار لازم
برنج ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
ماست ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
روغن ۳ ق غذا خوری
چوب دارچین ۱ عدد
زعفران به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین بوقلمون

مرحله اول : مرینت کردن بوقلمون

ابتدا بوقلمون را به تکه های کوچک تر خرد کنید و داخل ظرف ریخته پیاز را خلالی کرده و با مقداری نمک و فلفل سیاه و زعفران خوب ماساژ دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم سرخ کردن بوقلمون و پخت گوشت

پس از مزه دار شدن بوقلمون، آن را به همراه پیاز های خلالی شده داخل قابلمه ریخته و با روغن کمی سرخ می کنیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. سپس ۱ لیوان آب به همراه چوب دارچین اضافه کرده و زمان بدهید تا گوشت پخته شود. زمان پختن گوشت بوقلمون همانند گوشت قرمز است وقتی گوشت کاملا پخت آن را از قابلمه خارج کرده و به دلخواه ریش ریش می کنیم.

مرحله سوم : آماده سازی مواد ته چین

داخل کاسه ای نسبتا بزرگ تخم مرغ ها را شکسته و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس ماست و روغن و زعفران را افزوده و مخلوط می کنیم. مواد را کنار گذاشته تا برنج را حاضر کنیم.

مرحله چهارم : پخت ته چین

برنج را از چند ساعت قبل با مقداری نمک خیس کنید و روی حرارت بگذارید و کمی زودتر از همیشه آبکش کنید برنج را در مخلوط تخم مرغ و ماست ریخته و مخلوط کرده کف قابلمه یا قالب خود را روغن ریخته و چرب کنید. نصف برنج را ریخته و با کفگیر خوب منسجم کنید گوشت بوقلمون را روی برنج ریخته و کمی با کفگیر فشار می دهیم سپس مابقی برنج را ریخته و خوب منسجم کنید. ته چین بوقلمون را بمدت ۶۰ دقیقه دم بگذارید و در پایان پخت کره را اضافه کنید و در دیس برگردانید و روی آن را با زرشک و انواع خلال ها تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ته چین بوقلمون

برای پخت ته چین در فر ابتدا فر را گرم کرده سپس روی قالب را فویل زده و چند سوراخ ایجاد کنید و بمدت ۱ ساعت در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید و در انتهای پخت فویل را بردارید و چند دقیقه گریل را روشن کنید.
از ماست چکیده استفاده کنید.
اگر زمان کافی برای پخت بوقلمون نداشتید از زودپز استفاده کنید.
از زرده تخم مرغ بجای تخم مرغ کامل نیز می توانید استفاده کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت ته چین بوقلمون " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --