دستور پخت بورک مرغ

طرز تهیه بورک مرغ

مواد لازم:

سینه مرغنصف عدد جعفری خرد شده1 لیوان زرشکمقدار کافی فلفل دلمه1 عدد گردو خرد شده1 پیمانه خمیر یوفکامقدار کافی روغن مایعمقدار کافی نمک فلفل زردچوبهمقدار کافی پودر سیرمقدار کافی پیاز1 عدد پنیر پیتزامقدار کافی کرهمقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

بورک از غذاهای معروف کشور ترکیه است که شامل خمیر یوفکا (فیلو) است که داخل ان را با مواد مختلفی بسته به زمانی که از این مواد استفاده می شود، پر می کنند مثلا برای وعده صبحانه داخل ان را پنیر و سبزیجات می ریزند و به ان بورک پنیری می گویند و برای شام و یا ناهار داخل ان را مرغ و یا گوشت و مواد مختلف دیگر مانند سوسیس و کالباس و …می ریزند و به این نام ان را نامگذاری می کنند.پس می توان گفت بورک غذایی چند منظوره است و در هر زمان قابل استفاده است . بورک پس از اماده شدن یا داخل فر پخته می شود و یا در روغن داغ سرخ می شود بورک در کشورهایی مانند بلغارستان و رومانی نیز درست می شود و خورده می شود.

در این مجال طرز تهیه بورک مرغ را که شامل سینه مرغ ریش شده و زرشک و گردو خرد شده و جعفری خرد شده و فلفل دلمه و خمیر یوفکا و روغن مایع و نمک و فلفل و زردچوبه و پودر سیر و پیاز و پنیر پیتزا و کره است را برایتان می نویسم تا ان را در منزل درست کنید و بعنونا پیش غذا و فینگر فود و یا برای وعده غذایی شام و یا ناهار ان را میل نمایید.توجه داشته باشید مواد استفاده شده داخل بورک می تواند هر چیزی باشد و شما برحسب سلیقه خود می توانید موادی مانند ذرت و هویچ و قارچ و نخود فرنگی و ذرت و … نیز به ان اضافه کنید و این مساله کاملا اختیاری است.

مرحله اول تهیه بورک مرغ :

ابتدا و برای شروع مواد میانی بورک را تهیه می کنیم.برای این منظور نصف سینه مرغ را شسته و ان را داخل یک قابلمه همراه با اب و نمک و 1 عدد پیاز پوست کنده و 4 قاچ شده می اندازیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و درب قابلمه را می بندیم و مرغ را آبپز می کنیم. با فرو کردن چنگال رد مرغ از پختن آن مطمئن می شویم .سپس وقتی مرغ پخت ان را از قابلمه بیرون اورده و بعد از سرد شدن ان را با دست ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم تهیه بورک مرغ :

در ادامه مقداری جعفری را شسته و انها را با چاقو خرد می کنیم.سپس فلفل دلمه سبز را شسته و ان را نگینی خرد می کنیم.سپس مواد دیگر مانند 1 پیمانه گردو خرد شده و زرشک را نیز در یک گوشه قرار می دهیم.

مرحله سوم تهیه بورک مرغ :

ابتدا و برای شروع سپس مواد میانی را با هم داخل یک ظرف مخلوط می کنیم.یعنی مرغ ریش شده را با جعفری خرد شده و زرشک و فلفل دلمه نگینی و گردو خرد شده داخل یک ظرف می ریزیم و انها را با هم مخلوط می کنیم و برای مزه دار شدن انها به ان نمک و فلفل و. زردچوبه و پودر سیر به مقدار کافی اضافه می کنیم تا مواد ما مزه دار شود.اکنون مواد میانی بورک ما اماده است( مواد میانی باید کاملا خشک باشد و نباید ابدار باشد و گرنه خمیر یوفکا پاره می شود).

مرحله چهارم تهیه بورک مرغ :

سپس خمیر را که دو ساعت قبل از فریزر بیرون گذاشته ایم را جدا می کنیم و یک لایه ان را روی یک سطح صاف و تمیز می گذاریم.سپس روی سطح خمیر را با فرچه مقداری کره اب شده می مالیم تا خمیر موقع تا کردن نشکند و نرم شود.

مرحله پنجم تهیه بورک مرغ :

در ادامه کار سپس یک قاشق از مواد میانی تهیه شده را روی انتهای خمیر یوفکا می گذاریم و روی ان کمی پنیر پیتزا می ریزیم و خمیر را با دست رول و تا می کنیم.سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد بورکهای رول شده را داخل روغن داغ از هر دو طرف خوب سرخ می کنیم تا بپزد و طلایی شود.

مرحله ششم تهیه بورک مرغ :

وقتی بورکها سرخ شدندن انها را از روغن بیرون اورده و روی دستمال حوله ای می گذاریم تا روغن اضافی آنها گرفته شود.سپس بورکها را در ظرف مناسبی می گذاریم و انها را برای شام و یا ناهار همراه با سس قرمز میل می کنیم و یا حتی بعنوان فینگر فود در مهمانی ها استفاده می کنیم.نوش جان

یک دیدگاه برای " دستور پخت بورک مرغ " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --