دستور پخت بریانی قارچ هندی

طرز تهیه بریانی قارچ هندی

مواد لازم:

برنج3 پیمانه قارچ200 گرم گوجه فرنگی2 عدد پیاز1 عدد سیر2 حبه نعناع2 قاشق غذاخوری گشنیز2 قاشق غذاخوری نمک،فلفل،زردچوبهبه مقدار لازم آببه مقدار لازم فلفل سبز تند2 عدد برگ بو2 عدد

طرز تهیه و دستور پخت:

در این دستور آشپزی یک غذای بسیار خوشمزه هندی را آموزش میدهم که امیدوارم که از این غذای خوشمزه لذت ببرید. نام این غذای بسیار ساده و خوش طعم بریانی است همانطور که میدانید بریانی بیشتر در شهر اصفهان پخته میشود و جزو غذاهای اصلی اصفهانی ها است ولی این بریانی که در اینجا آموزش میدهم در هند پخته میشود و طرفدار زیادی دارد به همین خاطر نام غذا بریانی قارچ هندی است. این غذا بسیار مفید و خوشمزه است و در پخت آن از قارچ استفاده میکنیم که بسیار فواید زیادی برای بدن دارد.

موادی که در تهیه این غذا استفاده شده است هر یک به تنهایی دارای فواید و ویتامین های زیادی است مثل قارچ و سبزیجات و ادویه های مفید و مختلفی که در پخت این غذا استفاده شده میتوان این غذا را یک غذای گیاهی دانست.

برای افرادی که گوشت برایشان مضر است خوردن این غذا را پیشنهاد میکنیم. لازم است قبل از تهیه این غذا نکاتی را در نظر داشته باشید.

نکات لازم در تهیه بریانی قارچ هندی:

1- میتوانید ادویه های دلخواه به غذا اضافه کنید یا اگر ادویه ای که استفاده شده را دوست نداشتید از غذا حذف کنید.

2- شما میتوانید برای خوش طعم و خوش عطر شدن غذا مقدار کمی زعفران به مواد بریانی اضافه کنید که تاثیر خیلی زیادی در رنگ و مزه و بوی غذای شما دارد.

3- خیلی ها گوجه فرنگی را در غذا نمی پسندند برای همین این افراد نباید گوجه را حذف کنند بلکه میتوانند گوجه فرنگی را رنده کرده و به غذا اضافه کنند یا به جای گوجه میتوانند از رب گوجه استفاده کنند.

مرحله اول تهیه بریانی قارچ هندی:

ابتدا در مرحله اول برنج را پاک کرده و در آب خیس میکنیم تا برنج کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی شود. در این مدت که برنج در حال خیس خوردن است ما داخل یک ماهیتابه یا یک قابلمه مقداری روغن ریخته و میگزاریم تا داغ شود و پیاز را پوست گرفته و میشوییم و خیلی ریز خرد میکنیم و داخل ماهیتابه ریخته و تفت میدهیم و سیرها را رنده کرده و به پیاز اضافه و تفت میدهیم. سیر را در مرحله آخر سرخ شدن پیاز اضافه کنید زیرا سیر باید فقط مدت یک دقیقه یا کمتر تفت بخورد در غیر اینصورت سوخته و طعم و خاصیت خود را از دست میدهد.

مرحله دوم تهیه بریانی قارچ هندی:

در این مرحله نعناع و گشنیزی که تازه خریداری کرده و شسته ایم را بصورت کاملا ریز خرد کرده و برگ بو و فلفل سبز تند خرد شده را درون ماهیتابه اضافه میکنیم اگر نعناع و گشنیز تازه در دسترس نبود و فرصت اینکه بخواهید بخرید و خرد کنید را نداشته باشید میتوانید از خشک شده این سبزیجات خریداری و استفاده کنید. حتما مقداری از نعناع و گشنیز را برای مراحل بعدی نگه میداریم. گوجه فرنگی ها را نیز خرد کرده یا اینکه رنده میکنیم و به مواد در حال تفت اضافه میکنیم. اگر سبزیجات دیگری مد نظرتان است میتوانید در این مرحله اضافه کنید.

مرحله سوم تهیه بریانی قارچ هندی:

قارچ ها را شسته و خرد میکنیم و داخل مواد ریخته و تفت میدهیم و نمک و فلفل و زردچوبه را نیز اضافه میکنیم. مواد را خوب مخلوط کرده و میگزاریم تا تفت بخورد و موادمان طلایی رنگ شود. قارچی که استفاده میکنیم باید حتما تازه و سفید باشد قراچ های سیاه و مانده خیلی مضر است و ویتامین های موجود در خودش را از دست داده پس در انتخاب قارچ باید خیلی دقت کنیم.

مرحله چهارم تهیه بریانی قارچ هندی:

برنج را شسته و به موادمان اضافه میکنیم و کمی آب داخل مواد میریزم و باقی مانده ی نعناع و گشنیز را نیز اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط میکنیم و میگزاریم تا بپزد و آب برنج کشیده شده و برنج به خوبی نرم شود. حتما سعی کنید برنج را همیشه کته بگزارید چون برنج خواص زیادی دارد و شما وقتی برنج را آبکش میکنید تمام خاصیت برنج از دست میرود پس همیشه بهتر است برنج کته باشد.

مرحله پنجم تهیه بریانی قارچ هندی:

هنگامی که آب برنج کاملا جذب شد و داخل ظرف هیچ آبی نبود شعله را کم کرده و اجازه میدهیم تا به مدت نیم ساعت برنج دم بکشد. بعد از آن برنج را در ظرف مناسبی کشیده و میتوانیم با مواد دلخواه تزئین کنیم و با سالاد و ماست میل کنیم. نوش جان

یک دیدگاه برای " دستور پخت بریانی قارچ هندی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --