صفحه اصلی / آموزش آشپزی / دستور پخت بادمجان شکم پاره

دستور پخت بادمجان شکم پاره

طرز تهیه بادنجان شکم پاره

این غذا را هم می توانید با برنج به عنوان یک نهار عالی و هم به تنهایی به عنوان یک شام سبک میل کنید

مواد لازم برای تهیه بادمجان شکم پاره

بادمجان : ۶ عدد
قارچ : ۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله : ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای : ۲ عدد متوسط
نخودفرنگی ( در صورت تمایل ) : ۲۰۰ گرم
سیب زمینی : ۱ عدد متوسط
ذرت : ۲۰۰ گرم
نمک، ادویه، پودر سیر : به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری
روغن : به مقدار کافی
پیاز : ۲ عدد متوسط
آب : نصفه لیوان
گوجه فرنگی حلقه حلقه شده : ۳ عدد متوسط

طرز تهیه بادمجان شکم پاره

ابتدا بادنجان ها را پوست کنده و وسط آن را یک برش کوچک دهید ( دقت کنید که نباید سر و ته بادنجام از هم جدا شود )
به مدت ۴ الی ۵ ساعت روی بادنجان ها نمک بریزید و بگذارید بمانند تا آب اضافی داخل آنها بیرون رود.با این کار هم غذای رژیمی تری دارید و هم مصرف روغن تان کمتر می شود.
پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید.
سپس ادویه، رب و گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید.
در مرحله بعد قارچ، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، ذرت و نخود فرنگی را اضافه کنید.
در این مرحله نمک و پودر سیر را هم اضافه کرده و نصفه لیوان آب داخل آن ریخته و بگذارید تا کاملا بپزد.حدود نیم ساعت برای پخت کافی است.
در این فاصله بادنجان ها را سرخ کرده و روی توری بگذارید تا روغن اضافی آنها از بین برود.
بعد از پختن مواد، بادنجان ها را از خطی که شکاف داده اید کمی باز کنید و از مایع درست شده داخل شان را پر کنید.
در ماهی تابه کمی روغن ریخته و گوجه های حلقه حلقه شده را کف آن بچینید و بادنجان های درست شده را روی آنها قرار داده و روش بادنجان ها هم یک ردیف دیگر گوجه های حلقه حلقه شده بگذارید.
به اندازه نصفه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و روی بادنجان ها بریزید و درب تابه تان را بگذارید تا غذای تان کامل بپزد.
این غذا را هم می توانید با برنج به عنوان یک نهار عالی و هم به تنهایی به عنوان یک شام سبک میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *