دستور پخت املت فرانسوی

طرز تهیه‌ املت فرانسوی

املت فرانسوی یکی از املت‌هایی است که بسیار خوش‌طعم، خوش‌رنگ، مقوی و شیک تر از املت ساده است. فرانسوی‌ها به جای املت‌ گوجه یا نیمروی انگلیسی ترجیح می‌دهند یک نسخه‌ شیک‌تر و متفاوت‌تر از تخم‌مرغ را تهیه کنند. هم‌چنین یک روز خوب برای فرانسوی ها روزی است که با یک صبحانه‌ ساده مانند یک فنجان قهوه‌ خوب همراه با تست و مربا شروع شود. اما در آخر هفته، فرانسوی ها یک املت فرانسوی را به یک فنجان قهوه با تست و مربا ترجیح می‌دهند. شما هم می‌توانید این املت خوشمزه که سرشار از پروتئین و ویتامین است، درست کنید و یک صبحانه‌ مفصل میل نمایید.

مواد لازم برای تهیه‌ی املت فرانسوی :

۵ عدد سفیده‌ تخم‌مرغ

۲ عدد زرده‌ تخم‌مرغ

۱ قاشق سوپ‌خوری آرد سفید

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری بیکینگ‌پودر

یک‌چهارم پیمانه آب

۲ قاشق سوپ‌خوری ماست

یک‌چهارم پیمانه بیکن مرغ

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

روغن به میزان لازم

مواد اختیاری (پنیر‌موزارلا، جعفری، پیازچه، کره…)

طرز تهیه‌ املت فرانسوی :

ابتدا زرده و سفیده‌ تخم مرغ را به همراه آب، ماست، نمک و فلفل با یک همزن دستی خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. بیکینگ‌پودر و آرد سفید را اضافه کنید و مجددا هم بزنید و در آخر بیکن مرغ خرد شده را اضافه کنید. قالب دلخواهتان را با روغن، خوب چرب کنید. می‌توانید از قالب های طرح‌دار استفاده کنید. توجه نمایید که یک‌چهارم از قالب خالی بماند. املت ها را با دمای۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بگذارید و سپس سرو نمایید.

املت فرانسوی

برای تهیه املت فرانسوی می‌توانید از تابه نیز استفاده کنید. مقداری روغن یا کره داخل تابه بریزید و تابه را خوب چرب کنید. توجه داشته باشید که دیواره‌های تابه خوب چرب شود. مایع را داخل تابه بریزید و روی آن را با چنگال هم‌سطح کنید و برای آنکه مایع املت‌ فرانسوی به تابه نچسبد دسته‌ تابه را بگیرید و منظم تابه را جلو و عقب کنید. تابه را به مدت یک دقیقه روی شعله‌ی متوسط قرار دهید سپس با چنگال قسمت هایی از املت که پخته نشده است را جابه‌جا کنید تا روی املت بپزد. با برشته شدن زیر املت و پخته‌شدن روی آن، قطعا املت شما پخته شده است. تابه را کج کنید و نصف املت را روی نصفه‌ دیگر برگردانید. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی پنیر موزارلا و بیکن‌مرغ لابه‌لا‌ی املت بریزید. املت را درون بشقاب مناسب سرو کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت املت فرانسوی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --