دستور پخت اشترودل گوشت و قارچ

طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ

اشترودل گوشت در دسته ی لقمه ها قرار می گیرد. زمان پخت و آماده سازی این غذای خوشمزه 120 دقیقه است و به عنوان یک میان وعده و عصرانه سرو می شود.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
قارچ ۵۰۰ گرم
پنیر موزارلا۲۵۰ گرم
کره۶۰ گرم
آرد گندم ۴۵۰ گرم
شیر۱/۲ لیوان
پیاز ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
زرده تخم مرغ ۱ عدد
گوجه فرنگی ۱/۴ قاشق سوپ خوری
شکر ۲ قاشق سوپ خوری
مایه خمیر ۱ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل،ا دویه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله اول تهیه اشترودل گوشت و قارچ:

ابتدا تو این غذا باید خمیرمان را آماده کنیم. برای این کار اول شیری که را داریم گرم میکنیم در حدی که فقط ولرم باشد نه خیلی داغ. سپس یه ظرف رو برمیداریم و مقداری از شیرمون رو میریزیم داخلش و بعد مایه خمیری که داریم رو با ۱ قاشق سوپ خوری شکرمون اضافه میکنیم به ظرفمون و خوب مخلوطش میکنیم طوری که همه مواد با هم خوب قاطی بشه بعد سر ظرف رو میپوشونیم تا عمل بیاد مایه خمیرمون.
حالا یه ظرف دیگه برمیداریم و دو تا تخم مرغمون رو داخلش میشکنیم و با چنگال یا همزن همش میزنیم طوری که از اون حالت شلی در بیاد و بعد کره رو میریزیم تو ظرف با تخم مرغ هایی که زده بودیم مخلوط میکنیم. فقط باید یادآور بشم که کره رو از قبل بزارید تو هوای بیرون که نرم شده باشه. در ادامه بقیه شکر رو همراه با کمی نمک اضافه میکنیم به مخلوطمون و مجدد میزنیموشون تا خوب مخلوط بشن.
سپس مایه خمیرمون رو که گذاشته بودیم به عمل بیاد رو به مخلوط تخم مرغمون اضافه میکنیم و مجدد میزنیم و می ذاریم کنار. حالا یه ظرف برمیداریم و آرد گندمی که داشتیم رو الک میکنیم و ۳ لیوان از آردی که الک کردیم رو آرام آرام به مخلوطمون اضافه میکنیم تا مواد گلوله گلوله نشه و انقدر آرد اضافه میکنیم که خمیر دیگه چسبناک نباشه. سپس کمی آرد رو تخته آشپزخانه میریزیم و خمیر رو شروع میکنیم به ورز دادن. بعد از اینکه خوب ورزش دادیم می ذاریمش تو یه ظرف و سر ظرف رو میپوشونیم و می ذاریم خمیر استراحت کنه تا حجمش دو برابر بشه.

مرحله دوم تهیه اشترودل گوشت و قارچ:

حالا پیاز ها رو برمیداریم و خوب میشوریمش و پوستشو میکنیم و نگینی خردشون میکنیم و می ذاریم کنار. حالا نوبت قارچ ها هستش اونها رو هم اول خوب میشوریم که آلودگی و سیاهی روی پوستش باقی نمونه بعد از اینکه خشک شد خردشون میکنیم و می ذاریم کنار.
یه تابه رو برمیداریم و رغن میریزیم داخلش و می ذاریم رو حرات تا روغنمون داغ بشه زمانی که روغنمون داغ شد پیازهای که نگینی خرد کرده بودیم رو میریزیم داخلش و شروع میکنیم به تفت دادنش همین که پیاز ها کمی سبک شد زردچوبه رو هم اضافه میکنیم و تفت میدیم وقتی پیازها داشت طلایی میشد گوشت چرخ کرده مون رو هم به تابه اضافه میکنیم و با هم تفتشون میدیم طوری که گوشت کامل سرخ بشه.
همین که گوشت تغییر رنگ داد رب گوجه فرنگی رو هم به تابه اضافه میکنیم و مجدد تفت میدیم تا هم رب سرخ بشه و هم بوی خامیش گرفته بشه سپس قارچهای که خرد کردیم رو هم میریزیم داخل تابه و با هم تفت میدیم در نهایت فلفل و نمک و ادویه رو هم اضافه میکنیم و با هم مخلوطشون میکنیم و می ذاریم با هم خوب سرخ بشن تا زمانی که اگر قارچها آب انداخته آبشون قشنگ تبخیر بشه و بعد از رو حرارت بر میداریم و می ذاریم کنار.

مرحله سوم تهیه اشترودل گوشت و قارچ:

در این مرحله رو تخته آشپزخانه اول آرد میریزیم و بعد خمیرمون رو می ذاریم روش و بعد خمیر رو به قسمتهای مساوی تقسیم میکنیم به تعدادی که میخواهیم اشترودل درست کنیم.
سپس یه قسمت از خمیر رو برمیداریم و با وردنه صافش میکنیم به صورت دایره ای بعد دو طرف خمیرمون رو به صورت نوار مستطیلی برش میدیم و می ذاریم وسط خمیر صاف بمونه برای اینکه مواد اشترودل رو میخواهیم بریزیم تو اون قسمت.
حالا موادی که برای داخل اشترودل درست کرده بودیم رو مقداریشو بر میداریم و تو قسمتی از خمیر که صافه میریزیم و پنیرمون رو هم روش میریزیم و بعد خمیرمون رو که دو طرفش رو به صورت نواری برش داده بودیم یکی در میان روی اشترودال می ذاریم تا خمیرمون شبیه بافت بشه.
زمانی که میخواهیم بقیه اشترودل ها رو درست کنیم فرمون رو می ذاریم رو درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد تا گرم بشه. سپس کاغذ روغنی میندازیم تو سینی فرمون و اشترودل هامون میچینیم رو کاغذ روغنی تو سینی فرمون. سپس یه کاسه کوچیک برمیداریم و زرده تخم مرغمون رو هم میریزیم داخلش و بعد با برس آشپزخانه روی اشترودل ها رو زرده تخم مرغ میمالیم و بعد می ذاریم اشترودل ها ۲۰ دقیقه تو فر باشن و ۵ دقیقه آخر پخت می ذاریم تا گریل بشه و روی اشترودل ها کاملا سرخ و طلایی بشه.

یک دیدگاه برای " دستور پخت اشترودل گوشت و قارچ " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --