دستور تهیه خامه روی کیک

طرز تهیه خامه روی کیک

روش اول تهیه خامه برای تزیین کیک و شیرینی تر:

مواد لازم برای خامه کیک :

شکر 100 گرم
خامه پاستوریزه صبحانه 2 بسته
عصاره وانیل به مقدار لازم

دستور تهیه خامه کیک و شیرینی:

برای تهیه این نوع خامه، دمای محیط کاملا بایستی سرد و خنک باشد. ظرف پیرکسی را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس آب خامه صبحانه را کاملا جدا کرده و خامه را همراه شکر درون ظرف خنک بریزید.

حدود 10 تا 15 ثانیه با چنگال شکر و خامه را با هم مخلوط کنید. در ظرف را بگذارید و آن را 25 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا خامه کمی یخ ببندد. بعد از این مدت زمان ظرف را از فریزر خارج کنید و خامه را از اطراف به سمت داخل هم بزنید.

دوباره در ظرف را بگذارید و آن را به مدت 20 تا 25 دقیقه درون فریزر قرار دهید. همین مراحل را انجام دهید تا خامه سفت و فرم گرفته شود. خامه را از اطراف ظرف به مرکز آن جمع کنید و عصاره وانیل را به خامه اضافه کنید و با همزن برقی با دور تند خامه را هم بزنید تا زمانی که خامه کاملا سفت و لطیف و پفکی شود و زمانی که ظرف را برمی گردانید از داخل آن نریزد و حجم خامه تقریبا 6 برابر حجم اولیه اش شده باشد. خامه کیک آماده شده را می توانید در ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید توجه کنید که زمان استفاده، خامه کیک را دوباره باید هم بزنید سپس استفاده کنید.

می توانید با استفاده از وسایل ساده و دم دست مانند: قاشق، چنگال، کارد و … خیلی راحت و آسان و زیبا کیک تولد خود را به زیبایی تزیین کنید.

طرز تهیه خامه روی کیک 

مواد لازم برای درست كردن خامه روی كيک:

 خامه پاستوریزه 75 گرم
 خاکه قند  1 قاشق سوپخوری (25 گرم)
 سفیده تخم مرغ  1 عدد

طرزتهیه خامه کیک:

برای درست کردن خامه، ابتدا خامه و خاکه قند را مخلوط کنید و ظرف خامه را روی یخ بگذارید و خامه را بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد (فرم گرفتن خامه حدی است که اگر با قاشق روی خامه را خط انداختید خط قاشق محو نشود، در صورتی‌ که خامه را پیش از حد فرم گرفتن بزنید کره می شود) ممکن است.

سفیده تخم مرغ را جداگانه آنقدر بزنید تا پف کند و سفت شود به طوری که از ظرف نریزد، به نسبت هر دو سفیده تخم مرغ یک قاشق سوپخوری خاکه قند با آن مخلوط کنید و سپس سفیده ی آماده شده را کم کم داخل خامه زده شده بریزید و خوب مخلوط کنید.

طرز تهیه باترکریم

مواد لازم برای تهیه باترکریم:

 کره 100 گرم
 پودر قند یا پودر شکر  200 گرم
 شیر 1-2 قاشق غذاخوری
 وانیل  1 قاشق چایخوری
 نمک 1/8 قاشق چایخوری (در صورت تمایل)

طرز تهیه کریم کیک برای تزیین کیک و دسر:

باترکریم خیلی خیلی آسان تهیه می شود و تقریبا هیچ نکته خاصی ندارد. به این صورت که ابتدا کره را از قبل داخل دمای محیط بگذارید تا نرم شود. پودر قندتان را یکی دو بار الک کنید که کاملا یکدست باشد. کره را که نرم شده یکی دو دقیقه با همزن بزنید تا کاملا یکدست و صاف شود. سپس پودر قند و نمک و وانیل را کم کم اضافه کنید و بزنید. اگر تمایل داشتید کرمتان رنگی باشد می توانید رنگ دلخواهتان را هم در این مرحله اضافه کنید. نمک را هم اگر دوست نداشتید می توانید حذف کنید.

شیر در این دستور برای این است که اگر باترکریم را در فضای خنک قرار دادید کاملا نبندد و کرم باقی بماند. یکی دو قاشق شیرتان را هم اضافه کنید. تا حدی که رنگ آن کرم خیلی روشن شود و کمی حجم آن زیادتر شود.

در انتها اگر احساس کردید باترکریم تان کمی شل است می توانید داخل یخچال بگذارید تا کمی سفت تر شود و سپس آن را استفاده کنید.

این را بدانید که باتر کریم نسبت به خامه خیلی سنگین تر است و توصیه می کنیم به مقدار زیاد استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --