تمیز کردن 7 جای خانه ک فراموش میکنید!

. زیر مبلمان و تخت خواب را تمیز کرده اید؟

زیر تخت خوابتان را دیدید؟ زیر مبلمانتان را چطور؟ همان مبلمانتان که پایه های کوتاه دارد و اتفاقا عاشق رنگش هستید.  تمیز کاری منزل را دونفره انجام دهید. از همسرتان بخواهید مبل را بلند یا جابه‌جا کند و شما زیرش را جارو بزنید. حواستان به گرد و غباری که دور پایه های مبل یا تخت را می‌گیرد، باشد. سالی دوبار توصیه می‌شود!

2. قرنیز های کپفوش را تمیز کرده اید؟

قرنیزها مخصوصا سبک های کلاسیک بسیار جای مناسبی برای جمع شدن غبار می باشد. قرنیز ها، پشت پرده و وسایل منزل پنهان می شوند و کم ترین دید را نسبت به آن ها دارید. مبلمان را جلو بکشید، پرده های بلند را باز کنید و سطوح مخلف قرنیز ها را تمیز کنید. حواستان به ماده پاک کننده ای که استفاده می کنید باشد!

3. قاب در و پنجره ها را تمیز کرده اید؟

قاب ها را تمیز کرده اید؟ معمولا شیشه ها تمیز و قاب ها فراموش می شوند. این مورد شامل قاب های عکس و تابلوهای هنری هم می شود. با دستمال مرطوب قاب های در و پنجره و قاب عکس ها را تمیز کنید. حواستان به جنس قاب باشد!

4. کف کمدها را تمیز کرده اید؟

کف کمدها همیشه تمیز به نظر می آیند. لباس ها که تمیز هستند و درب های کمد معمولا بسته می مانند! قبل از هرچیز بهتر است سالی دوبار کمدتان را ورانداز کنید. دقیقا زمان تغییر فصل ها بهترین موقع است. شاید کمدتان نم برداشته یا طبقه ای شکسته! بعد از خالی کردن کمد و وارسی تمام قسمت ها، تمام طبقات را تمیز کنید. هر کاری هم انجام دهید گرد و خاک همه جا نفوذ خواهد کرد.

5. فیلترهای هوا را تمیز کرده اید؟

فیلتر هود، هواکش یا دستگاه های تصفیه هوا را چک کنید. اگر نیاز به تعویض دارید این کار را در اسرع وقت انجام دهید. در غیر این صورت با آب ولرم و مایع شوینده سبک به آرامی فیلتر را بشویید. چربی جمع شده در فیلتر هود به موتور آن آسیب می زند و فیلترهای هوا دوباره کثیفی را در فضا به جریان می اندازند.

6. گل های آپارتمانی را تمیز کرده اید؟

گیاهانتان حداقل سالی یک بار، نیاز به خانه تکانی دارند. گرد و غبار جمع شده روی برگ ها، میزان دریافت نور خورشید را کاهش می دهند و تنفس گیاه را ضعیف می کنند. این کار را به دقت انجام دهید. تنها به یک دستمال میکروفایبر و آب نیاز دارید. نه بیشتر! از براق کننده ها به هیچ عنوان استفاده نکنید.

7. وسایل تمیرکاری را تمیز کرده اید؟

آخرین مورد لوازم تمیز کاری هستند. کیسه جاروبرقی را تخلیه یا تعویض کنید و روی بدنه را هم با سری گردگیری اش تمیز کنید. سر طی های شستشو را باز کرده، بشویید و برای استفاده بعدی در مکان خود قرار دهید. آب باقیمانده در بخارشوی را تخلیه کرده، بدنه آن را تمیز و حوله هایش را بشویید. به همین ترتیب لوازمتان را تمیز کنید.

یک دیدگاه برای " تمیز کردن 7 جای خانه ک فراموش میکنید! " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --