اواع غذاهای برزیلی

غذاهای معروف برزیل

کشور برزیل با جاذبه های طبیعی و فرهنگی فراوانی که دارد یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران است. برزیل علاوه بر طبیعت منحصربفرد، سواحل زیبا و بناهای تاریخی، غذاهای بسیار خوشمزه ای هم دارد و حقیقتا باید آشپزی برزیل و غذاهای برزیلی را جزء جاذبه های گردشگری این کشور به حساب آورد.

آشپزی برزیل تحت تاثیر کشورهای زیادی قرار گرفته است و در سفر به برزیل می توانید غذاهای مختلف از مناطق مختلف دنیا را ببینید که رنگ و بویی کاملا برزیلی پیدا کرده اند. در این مطلب قصد داریم خوشمزه ترین غذاهای خیابانی برزیل را به شما معرفی کنیم و شما را با دنیای شکم گردی در برزیل بیشتر آشنا کنیم. اگر قصد سفر به برزیل را دارید مطمئن باشید که غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه ای انتظار شما را می کشند. در ادامه با ما همراه باشید.

با این غذاها نظرتان درباره برزیل عوض می شود!

یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی برزیل که محبوبیت زیادی هم دارد کوکسیناست. خاستگاه اصلی کوکسینا شهر سائوپائولو است و توپک های برشته و سرخ شده لذیذی هستند که داخلشان مرغ ریش ریش شده و یک نوع پنیر خامه ای نرم به نام کاتوپیری قرار داده می شود.

چیکن کوکسینا

چیکن کوکسینا بسیار لذیذ و خوش طعم است و طرفداران بسیار زیادی در بین مردم محلی و همین طور گردشگران دارد. توپک های خمیری را قبل از سرخ شدن داخل پودر سوخاری یا خرده نان می غلتانند و بعد داخل حمام روغن کاملا سرخ می کنند تا برشته و چیپسی شود.

پاستل | Pastel

یکی از غذاهای خیابانی برزیل انواع پاستل است. پاستل در واقع شبیه به پیراشکی و کلوچه است که داخلش مواد مختلفی گذاشته می شود. پاستل ها در تمام شهرهای برزیل تهیه می شوند اما عمدتا در جنوب شرقی و سائو پائولو می توانید این میان وعده خوشمزه را بخورید.

پاستل به صورت داغ و همراه با نوشیدنی سرو می شود و بنا به مواد داخلش اسامی مختلفی پیدا می کند. مرغ، گوشت چرخ کرده تا آلو و پنیر را می توان داخل خمیر گذاشت و پاستل های خوشمزه تهیه کرد. نوع شیرین پاستل هم وجود دارد که داخلش انواع میوه، شکلات یا کارامل قرار داده می شود. در سفر به برزیل تجربه امتحان کردن این میان وعده خوشمزه و برزیلی را به هیچ وجه از دست ندهید.

کیبه | Kibe

آشپزی برزیل از کشورهای زیادی تاثیر گرفته است و کیبه هم یکی از این غذاهای وارداتی است. کیبه در اصل غذایی لبنانی است که به فرهنگ و آشپزی برزیل وارد شده و امروزه یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی برزیل به شمار می رود.

کیبه از ترکیب گوشت چرخ کرده گاو یا بره و بلغور گندم تهیه می شود که با ادویه ها و سبزیجات معطر مزه دار شده اند. در اکثر شهرهای برزیل می توانید این کیبه های خوشمزه را ببینید که توسط اغذیه فروشی های سیار به فروش می رسند. طعم بی نظیر کیبه همراه باسس قرمز و تند بسیار خوشمزه و دلچسب می شود.

نان پنیری |  Pão de queijo

در سفر به برزیل می توانید در تمام شهرها این نان های گرد و خوشمزه را پیدا کنید. نان پنیری طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و از آرد کاساوا و پنیر نرم تهیه می شود. نان پنیری بسیار خوش طعم است و در هر زمانی از روز می توانید آن ها را بخورید.

چند عدد نان گرد و داغ و تازه همراه با یک فنجان قهوه یا چایی بهترین صبحانه برزیلی خواهد بود. در طول روز هم هرزمان گرسنه بودید و دلتان یک اسنک و میان وعده خوشمزه خواست این نان ها را سفارش بدهید.

باکالو | Bacalhau bites

باکالو درواقع توپک های کوچکی است که از ماهی کاد تهیه می شود. این اسنک های خوش طعم و خوشمزه از ترکیب ماهی و سیب زمینی و سبزیجات و ادویه ها تهیه می شود و کاملا در روغن سرخ می شود تا ترد و برشته شود.

به این ترتیب، ظاهر بیرونی باکالو کاملا ترد و برشته و داخلش نرم و لذیذ است و همراه با نوشیدنی خنک خیلی می چسبد. جالب است بدانید که این غذا هم از کشور پرتغال به برزیل وارد شده و به مرور به یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی برزیل تبدیل شده است. ماهی کاد در آشپزی پرتغالی جایگاه ویژه ای دارد و در اکثر غذاها از این ماهی استفاده می شود.

آکاراجه برزیلی | Brazilian acarajé

آکاراجه یا آکارا یک میان وعده گیاهی و خوش طعم است که با ادویه های تند و فلفلی تهیه می شود. این غذا منشاء آفریقایی دارد و به مرور وارد آشپزی برزیل شده است. آکاراجه از ترکیب لوبیا چشم سیاه پخته شده را با پیاز و مواد دیگر ترکیب می کنند تا حالتی خمیری و یکدست پیدا کند و بعد داخل روغن سرخ می کنند.

آکاراجه یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی برزیل است و در اکثر شهرهای این کشور می توانید این میان وعده خوش طعم و گیاهی را پیدا کنید. در برزیل اغلب داخل آکاراجه را با موادی اسپایسی و تند مثل واتاپا پر می کنند که از ترکیب نان، مغزیجات، میگو، سبزیجات و ادویه و فلفل تهیه می شود.

پیکانا | Picanha

اگر عاشق کباب و گوشت هستید برزیل مقصدی ایده آل است. برزیلی ها خوب بلدند که چطور گوشت را کباب و باربکیو کنند. چوراسکاریاس (Churrascarias ) نام رستوران های تخصصی باربکیو و کباب است که امروزه در سرتاسر برزیل شعبه دارد.

اما سنت کباب کردن گوشت در برزیل به کابوهای جنوب برزیل برمی گردد که تکه های گوشت را با سنگ نمک مزه دار می کردند و روی ذغال کباب می کردند. در این روش یک لایه ضخیم چربی دور گوشت می پیچند و بعد کباب می کنند. چربی کاملا می سوزد و باعث می شود گوشت داخلی کاملا مغز پخت و دودی شود و در دهان آب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --