آشنایی با نکات تعمیر و نگهداری اجاق گاز

آموزش سرویس و نگهداری عمومی اجاق گاز


اجاق گاز وسیله ای پر کاربرد و پر استفاده است که امروزه استفاده از نوع رومیزی آن نیز بسیار متداول شده و حتی به علت هایی مثل کم بودن فضا در آشپزخانه ها و راحتی استفاده از آنها، از نوع معمولی آن پر کاربردتر می باشد. اجاق گازهای رومیزی در بحث نصب، عیب یابی و تعمیرات تفاوتهایی را با اجاق گازهای معمولی دارند و در صورت بروز مشکل در هر نوع اجاق گاز باید از کارشناسانی که تجربه و تخصص کافی در خصوص همان محصول را دارند کمک گرفت.

اجاق گاز مورد استفاده شما ممکن است فلزی، استیل و یا شیشه ای باشد که هر یک از آنها مراقبت های خاص خود را می طلبد. به طور مثال در اجاق گازهای شیشه ای برای جلوگیری از شکستن شیشه گاز برای مراقبت هایی انجام داد، مثلا: استفاده از ظرف های خیلی بزرگ روی شعله می تواند احتمال شکستن آن را بالا ببرد در این حالت بهتر است به کمک وسیله ای فاصله ظرف را تا شعله بیشتر کنیم تا این اتفاق نیفتد.

سرویس و نگهداری اجاق گاز
اجاق گاز را در محیطی باز که امکان ورود و خروج جریان های هوا در آن وجود دارد نصب کنید تا گازهایی که در هنگام استفاده از این وسیله بوجود می آیند امکان خارج شدن از محیط را داشته باشند. به این نکته دقت کنید که وزش باد به صورت مستقیم نباید در این محیط وجود داشته باشد.
استفاده از بست مناسب در دو سر شیلنگ گاز ضروری است، و حداکثر طول شیلنگ باید ۱٫۵ متر باشد. بعد از نصب حتما شیلنگ را از لحاظ نشتی گاز با استفاده از کف صابون چک نمایید.
سرویس های دوره ای اجاق گاز شامل بررسی ترموستات، عملکرد صحیح فندک، تنظیمات ساعت یا تایمر و … را توسط یک سرویسکار متخصص و مجرب انجام دهید. قبل از اینکه برای سرویس یا تعمیر اجاق گاز اقدام کنید، حتما نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید چرا که کثیف بودن و وجود گرد و غبار می تواند دلیل بروز برخی از مشکلات و نارسایی ها در اجاق گاز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --